Un startup britanic de roboți autonomi, fondat de 3 români, a atras o finanțare de 80 de milioane de dolari / Compania vrea să își consolideze extinderea în SUA

Andrei Dănescu, Oana Jinga și Adrian Negoiță, fondatorii Dexory Andrei Dănescu, Oana Jinga și Adrian Negoiță, fondatorii Dexory

Startup-ul britanic de robotică Dexory, cu fondatori români la conducere, a anunțat atragerea unei finanțări de 80 de milioane de dolari, printr-o rundă Seria B, scrie The Recursive.

Runda a fost condusă de DTCP, cu participarea Latitude Ventures, Wave-X și Bootstrap Europe, împreună cu investitorii existenți Atomico, Lakestar, Capnamic și mai mulți investitori individuali din industria logistică. Ca parte a acestei investiții, Michael Rager de la DTCP se alătură consiliului de administrație al Dexory.

Compania intenționează să își consolideze extinderea în SUA.

Dexory construiește roboți autonomi și AI pentru depozite, capturând date în timp real pentru a eficientiza gestionarea stocurilor.

Compania este un jucător cheie cu sediul în Marea Britanie, dar a fost fondată de 3 români în 2015.

Prin valorificarea tehnologiei autonome pentru a debloca datele și pentru a genera perspective la toate nivelurile operațiunilor de afaceri, startup-ul își propune să ajute companiile să își sporească performanța. Dexory a colaborat cu clienți precum DB Schenker, Maersk, Menzies Aviation, IB Cargo și alții.

Robot autonom Dexory
Robot autonom Dexory

Anul trecut, aceștia au introdus soluția DexoryView, care combină robotica și tehnologiile AI pentru a înțelege, analiza și opera operațiunile de depozitare end-to-end. În 2023, compania și-a asigurat, de asemenea, o rundă de finanțare Seria A de 19 milioane de dolari, condusă de principala firmă europeană de capital de risc Atomico, cu participarea investitorilor existenți Lakestar, Kindred, Capnamic și Maersk Growth.

„Am fost norocoși să avem impuls după runda de finanțare seed și Seria A”, a declarat Oana Jinga, co-fondator și director comercial și de produs, anterior, pentru The Recursive. „De îndată ce am terminat cu asta, am început să ne gândim cum să ne structurăm pentru seria B, pe cine vrem și ce trebuie să atingem. Seria B este un lucru diferit, iar atingerea unor cifre semnificative este crucială”, a adăugat ea în decembrie.

Nici măcar un an mai târziu, Dexory a anunțat încheierea cu succes a rundei sale Seria B în valore de 80 de milioane de dolari. Runda a fost condusă de DTCP, cu sprijin suplimentar din partea Latitude Ventures, Wave-X, Bootstrap Europe și a investitorilor existenți, precum Atomico, Lakestar, Capnamic și îngerii din industria logistică. Runda a fost alcătuită dintr-o combinație de capital propriu și datorie de creștere. Cu această închidere, Dexory a strâns 120 de milioane de dolari în ultimii trei ani.

În plus, Michael Rager de la DTCP se va alătura consiliului de administrație al Dexory, ajutând compania să își realizeze planurile viitoare de extindere.

Compania rămâne concentrată pe extinderea în SUA, unde operează deja în șapte state. Finanțarea din seria B va sprijini, de asemenea, facilitățile de dezvoltare și producție de la sediul Dexory din Marea Britanie.

Fondatorul și CEO-ul Andrei Dănescu a adăugat că se așteaptă ca activitatea din țară să depășească Europa în ceea ce privește veniturile în următoarele 12-18 luni, a raportat Sifted.

„Din perspectiva produsului, ne concentrăm pe utilizarea AI, machine learning și computer vision pentru a extrage mai mult din datele pe care le colectăm și pentru a ajuta la optimizarea operațiunilor de depozitare”, a declarat Jinga.

Dexory a fost fondat de trei români, respectiv: Andrei Dănescu, Oana Jinga și Adrian Negoiță, care s-au mutat în Marea Britanie din România în urmă cu un deceniu și au lucrat în diverse locuri de muncă în timp ce locuiau împreună într-o casă comună. Pentru Andrei, aceasta a inclus o perioadă în Formula 1 ca inginer de circuit pentru Force India, urmată de un loc de muncă în departamentul de cercetare și dezvoltare al Jaguar, în timp ce pentru Oana, au fost locuri de muncă la Telefonica și Google, iar Adrian la Just Eat și IBM.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: