Un număr record de firme plănuiesc să își reducă cheltuielile de publicitate pe platforma X a lui Elon Musk

twitter, X, retea de socializare, elon musk Sursa foto: ALAIN JOCARD / AFP

Un număr record de firme intenționează să reducă cheltuielile de publicitate pe X anul viitor din cauza îngrijorărilor legate de conținutul extrem de pe platformă, care le-ar putea afecta mărcile, dând o nouă lovitură averii financiare a companiei de social media a lui Elon Musk, transmite CNN.

Un sondaj global realizat de firma de cercetare de piață Kantar a arătat că 26% dintre agenții de marketing intenționează să își reducă cheltuielile pe X în 2025, cea mai mare reducere înregistrată din partea oricărei platforme publicitare globale importante. Doar 4% dintre comercianți consideră că anunțurile X oferă „siguranța mărcii” – certitudinea că anunțurile lor nu vor apărea alături de conținut extrem – comparativ cu 39% pentru anunțurile Google, a declarat Kantar într-un raport publicat joi.

„Advertiserii și-au mutat cheltuielile de marketing de la X de mai mulți ani”, a declarat Gonca Bubani, director global de conducere a gândirii Kantar pentru media, adăugând că «o răsturnare în prezent pare puțin probabilă».

„X s-a schimbat atât de mult în ultimii ani și poate fi imprevizibil de la o zi la alta – este dificil să te simți încrezător în siguranța mărcii tale în acest mediu.”

Pe de altă parte, consumatorii au o părere mai pozitivă despre reclamele de pe X, deoarece sunt mai puține decât erau înainte, potrivit Kantar.

Rezultatele sugerează că ofensiva de farmec a lui Musk la cel mai mare festival anual de publicitate din lume, Cannes Lions, în iunie, nu a reușit. În timpul unui interviu cu Mark Read, directorul general al gigantului de marketing WPP, miliardarul a adoptat un ton conciliant după ce anul trecut le-a spus agenților de publicitate „să se ducă dracului”.

De la preluarea de 44 de miliarde de dolari de către Musk în 2022, mărcile mari s-au retras de pe platformă, cunoscută anterior sub numele de Twitter, din cauza preocupărilor legate de moderarea conținutului și a incertitudinii cu privire la direcția platformei.

Comentariile lui Musk pe X i-au speriat și pe agenții de publicitate. În noiembrie anul trecut, aproximativ o duzină de mărci proeminente – inclusiv IBM, Disney și Paramount – au oprit cheltuielile publicitare pe X din cauza preocupărilor legate de antisemitism și discursuri instigatoare la ură, fără a fi ajutat de faptul că Musk însuși a susținut o teorie a conspirației antisemită. Mai târziu și-a cerut scuze.

Raportul Kantar, care s-a bazat pe interviuri cu 1.000 de specialiști în marketing și 18.000 de consumatori din peste două duzini de țări, a constatat, de asemenea, că X a obținut un scor în afara celor mai bune 10 mărci pentru încredere și pentru percepția asupra cât de inovatoare este publicitatea pe platformă.

Potrivit raportului, YouTube rămâne platforma publicitară pe care o preferă cel mai mult marketerii, în timp ce, pentru consumatori, Amazon și TikTok au pe primul loc.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: