Ultima vară fără pasaj la Drajna: Podul peste linia de tren București – Constanța a ajuns la 50% și va fi deschis înainte de termenul din contract

Pasaj Drajna MT

Pasajul rutier de la Drajna care se ridică peste Magistrala feroviară București – Constanța a ajuns la un stadiu de execuție de aproape 50% și va fi deschis înainte de termenul din contract, iunie 2023, a transmis vineri, pe șantierul din județul Călărași, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

La Drajna, mai ales vara, șoferii stau zeci de minute în cozile de la bariera CFR, pe linia București – Constanța, în sezon fiind aproximativ 80 de trenuri de călători și de marfă.

Contractul pentru execuția podului a fost semnat cu Arcada în februarie 2021 în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă, iar lucrările efective au început în ianuarie 2022. Traseul are o lungime de 3 kilometri, din care 305 metri pasajul. Posibilitatea deschiderii podului la sfârșitul anului a fost enunțată încă din această primăvară (detalii aici).

Pe șantier, ministrul Grindeanu a subliniat mobilizarea foarte bună a constructorului din Galați.

„Am verificat astăzi lucrările la Pasajul de la Drajna, din județul Călărași.

Sunt mulțumit de modul în care evoluează lucrările!
Constructorul român a ajuns aproape la 50%, în condițiile în care a început lucrările în luna ianuarie!
Dacă va menține ritmul de lucru, sunt șanse mari ca Pasajul de la Drajna (2,74 km) să fie deschis mai devreme decât prevede contractul ( iunie 2023).
Proiectarea și construcția acestui pasaj au o valoare de 98,12 milioane de lei (fără TVA) și sunt finanțate prin POIM.
Pasajul de la Drajna va aduce o serie de beneficii la nivel regional și național:
1. Creșterea vitezei de tranzitare prin eliminarea timpilor pierduți acum la barieră.
2. Creșterea siguranței rutiere prin eliminarea traversării la nivel a căii ferate.
Pasajul de la Drajna va traversa DN3A și linia de cale ferată București – Constanța și face parte din viitorul Drum Expres Călărași-Brăila”, a transmis Grindeanu.
VIDEO cozile de la Drajna AICI.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. “și face parte din viitorul Drum Expres Călărași-Brăila”

    🤣🤣🤣
    Viitorul Drum expres!
    🤣🤣🤣

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.