UE deschide în mod oficial o investigație anti-subvenții privind vehiculele electrice fabricate în China

masini electrice china Sursa Foto: USA Today

Uniunea Europeană a lansat în mod oficial o anchetă anti-subvenții privind vehiculele electrice fabricate în China, declanșând o investigație de un an care ar putea duce la impunerea de măsuri provizorii, cum ar fi taxe compensatorii, în următoarele nouă luni, scrie Bloomberg.

Ancheta, care a fost anunțată luna trecută de președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, se va concentra pe noile vehicule electrice cu baterii (BEV) și pe presupusele subvenții acordate de statul chinez, a confirmat miercuri un anunț juridic publicat în jurnalul oficial al UE.

Europa este una dintre cele mai mari piețe pentru producătorii auto chinezi, care au livrat aproape 70.000 de vehicule electrice în primele șapte luni ale acestui an, aproape triplu față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit companiei de consultanță Inovev.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Bloomberg scria că niciun producător nu a profitat mai mult costurile reduse din China, pentru a produce vehicule electrice, ca grupul auto francez Renault. De mai mulţi ani Renault promovează Dacia Spring drept cea mai accesibilă maşină electrică din Europa. Modelul crossover produs în provincia chineză Hubei are un preţ de pornite de 20.800 de euro în Franţa sau 15.800 de euro dacă se ia în calcul şi subvenţia de la stat.

În comparaţie, atunci când cel mai mare producător chinez de automobile electrice, BYD Co., a anunţat în urmă cu un an preţurile pentru gama sa de modele electrice pe care le va vinde în Europa, cel mai accesibil model oferit de compania chineză este SUV-ul Atto 3 la 38.000 de euro.

BYD nu este singurul constructor chinez care dă dovadă de reţinere în loc să reducă preţurile în cursa pentru volume de vânzări. Modele de alte mărci chineze, inclusiv MG, Polestar şi Nio, se vând la preţuri mai mari pe principalele pieţe europene decât acasă, un posibil contraargument pentru cei care au aplaudat-o pe preşedinta Ursula von der Leyen când a anunţat miercuri demararea unei investigaţii asupra importurilor de automobile electrice ieftine din China.

„Pieţele globale sunt acum inundate de maşini electrice chinezeşti ieftine, al căror preţ este menţinut în mod artificial scăzut prin subvenţii guvernamentale masive. Europa este deschisă concurenţei. Nu unei nivelări în jos. Trebuie să ne apărăm împotriva practicilor neloiale”, a declarat von der Leyen în discursul anual privind starea Uniunii Europene, susţinut în Parlamentul European, reunit în sesiune plenară la Strasbourg.

În analiza Bloomberg sunt date câteva exemple ale diferenţelor considerabile de preţuri percepute de constructorii chinezi pentru automobilele electrice importate în Europa din China şi preţurile de pe piaţa chineză. Modelul BYD Dolphin se vinde în Franţa pentru 28.990 de euro în timp ce în China costă 116.800 de yuani (15.200 de euro). Un automobil MG ZS se vinde în Germania pentru 31.310 euro, iar în China pentru 119.800 yuani (15.600 de euro). Modelul Zeekr X se vinde pentru 44.990 de euro în Germania şi pentru 189.990 de yuani (24.700 de euro) în China. Modelul Polestar 2 se comercializează la 48.990 de euro în Germania şi la 299.800 de yuani (38.900 de euro) în China.

În primele şase luni ale acestui an, vânzările grupului Renault la nivel mondial au atins 1,134 milioane vehicule, cu 13% mai mult în comparaţie cu S1 2022. Vânzările mărcii Renault la nivel mondial au ajuns la peste 772.000 de unităţi, în creştere cu 12% faţă de semestrul 1 al anului 2022. Marca Dacia a înregistrat vânzări în creştere cu 24%, ajungând la peste 345.000 de unităţi la nivel mondial. De asemenea, modelul Dacia Spring (100% electrică) a înregistrat peste 27.000 de vânzări în Europa în semestrul I 2023.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Piata Libera pe rit olandez. La ei, paradis fiscal, in afara lor, ziduri.
    Olanda ar trebui sa stie cel mai bine: nu te f**e grija cum isi face altul munca, cat timp e cinstit si respecta regulile.

    Si vestul ‘trage’ pe est de cati ani vreti si n-o mai auzim de dna. China sa aiba ceva de spus.. Sa nu vorbim de dna. America, care trage pe restul Planetei dar la ei moare lumea pe strazi degeaba in fel si chip.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.