Consiliul General al Municipiului București a aprobat joi, în unanimitate, proiectul pentru suplimentarea bugetului alocat contractului pentru achiziția a 100 de troleibuze noi cu autonomie de 20 de kilometri. Bugetul inițial, de 273 milioane de lei, a fost calculat eronat pentru că nu a prevăzut și TVA-ul, iar producătorii Skoda și Solaris au contestat caietul de sarcini la CNSC, având și câștig de cauză (detalii aici). Contestațiile au fost admise și în ceea ce privește termenul de livrare de doar 14 luni pe care l-a stabilit PMB, potrivit publicației Mainnews. Astfel, Consiliul a recunoscut eroarea materială din caietul de sarcini și a decis aplicarea procentului de 19% TVA la valoarea estimată a unui troleibuz, de la 3,2 milioane lei la 3,8 milioane lei, TVA inclus.
Primăria Capitalei a lansat pe 12 august licitația pentru achiziția a 100 de troleibuze noi cu o lungime de 12 metri și autonomie de minimum 20 de kilometri, un contract de 273 de milioane lei, cu finanțare europeană prin Fondul de Mediu. Caietul de sarcini prevede o garanție completă de cel puțin 300.000 kilometri de la data recepției sau minimum 5 ani, incluzând și întreținerea planificată, piesele consumabile și manoperă.
Prin decizia din 16 septembrie, CNSC a obligat PMB să extindă de la 14 luni până la 24 de luni termenele de livrare: „Prin urmare, în acord cu susținerile ambelor contestatoare, Consiliul consideră că stabilirea duratei de execuție a obligației de livrare, la nivelul a 14 luni, reprezintă o decizie nefundamentată a achizitorului. (…) Consiliul consideră întemeiate criticile comune ale contestatoarelor, în privința valorii estimate și termenelor de livrare, stabilite de autoritatea contractată într-un mod care dezavantajează nejustificat operatorii economici care nu dețin pe stoc troleibuze, dar ar putea participa cu ofertă”.
Este a doua licitație a Primăriei pentru troleibuze noi după ce, în administrația Firea, PMB desemnase un câștigător din Turcia care prezentase o licență pentru un autobuz electric.
În mai, primarul general Nicușor Dan anunța că a depus cererea de finanțare prin PNRR pentru 22 de troleibuze noi. Capitala mai are doar 227 de troleibuze, spre deosebire de cele 302 unități din 2017, de aceea STB este nevoită să crească intervalul de succedare între stații. Vechimea medie a celor peste 200 de troleibuze rămase este de 18 ani.