CFR Călători lansează programul estival „Trenurile Soarelui” din 16/17 iunie, 32 de garnituri urmând să circule spre și dinspre Litoral, iar alte două trenuri spre Tulcea și Delta Dunării. Pentru legătura directă a Bucureștiului cu marea, Constanța și Mangalia, vor fi disponibile 38 de trenuri (19 perechi). Pentru ruta București – Constanța, un bilet la clasa II-a costă 72 de lei la Interregio și 82 lei la InterCity.
„Din 16/17 iunie 2023, toate trenurile duc la Marea Neagră. CFR Călători dă startul programului de transport estival “Trenurile Soarelui”. Turiștii vor avea la dispoziție 32 de trenuri ce vor asigura zilnic legături directe din toată țara cu staţiunile de la Marea Neagră și cu Delta Dunării până la data de 10/11 septembrie 2023. Toate regiunile ţării vor fi conectate în perioada verii cu destinaţiile de vacanţă cele mai căutate de pe litoralul românesc, CFR Călători oferind tuturor posibilitatea de a călători fie cu trenurile directe dinspre Arad, Deva, Timișoara Nord, Reșița Nord, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Cluj Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Suceava, Iași, Galați, Buzău, fie prin asigurarea unei conexiuni rapide din București Nord prin intermediul trenurilor care circulă într-un orar cadențat (la 1-2 ore) pe ruta București Nord – Constanța și retur. Astfel, timp de trei luni,
– 32 de trenuri directe (16 dus/16 întors, inclusiv ramurile aferente), din care 18 trenuri (9 dus/9 întors) au ca destinație/plecare Mangalia.
– 38 de trenuri (19 dus/19 întors) vor asigura legătura capitalei cu litoralul și retur: 15 perechi din București Nord (din care 9 perechi trec și prin București Băneasa), 3 perechi numai din București Băneasa și 1 pereche din București Obor.
– Pentru călătoria spre Delta Dunării, din 17 iunie 2023, trenurile IR 1981/ R 8653 și R 8656/ IR 1982 vor asigura zilnic legătura directă București Nord – Tulcea Oraș și retur pe întreaga durată a sezonului. De asemenea, în Medgidia va fi asigurată zilnic conexiunea spre Tulcea Oraș și retur cu trenuri dinspre capitală sau Constanța”, a transmis joi, CFR Călători.
Dacă de la București la Constanța linia de tren (M 800) este modernizată, iar viteza maximă este de 150-160 km/h la Interregio și InterCity, de la Constanța la Mangalia linia este simplă, neelectrificată, iar operatorii trebuie să schimbe locomotivele electrice cu unele diesel. Aici se pierde timp, iar de la Vama Veche spre Constanța, climatizarea nu face față la vagoanele care au stat în soare. Despre această problemă, Economedia a scris aici.
Pentru una dintre cele mai lungi rute, Timișoara – Vama Veche (801 km), cel mai rapid tren face 15 ore și 28 minute. Plecare din Timișoara la 06.04 și sosire la mare la 21.31 minute, simularea fiind pentru 19 iunie. De la Satu Mare la Vama Veche (peste 1.000 km) cel mai rapid tren face 24 de ore și 17 minute.
În Programul Estival Trenurile Soarelui 2022 au fost 30 de trenuri din toată țara spre litoral și tot 38 București – Litoral.