,,Trenul Prietenia” Bucureşti- Chişinău va fi reintrodus în circulaţie din 12 decembrie, odată cu Noul mers al Trenurilor (2021-2022), a anunţat, la Chişinău secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu. Garnitura care asigura legătura între cele două capitale a fost suspendată în primăvara anului trecut din cauza pandemiei şi încă nu a fost reintrodusă în circulaţie desi, CFR Călători a cerut încă din vară reluarea cursei. Secretarul de stat Scrioşteanu a efectuat o vizită oficială în Republica Moldova la invitația viceprim-ministrului, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, Andrei Spînu, pentru a discuta problemele strategice de interconectare din domeniul infrastructurii de transport :
,,Pentru că în ultima perioadă au fost dinamizate contactele bilaterale și a fost relansat dialogul guvernamental, în numele Guvernului României și al delegației din cadrul Ministerului Transporturilor, pe care o conduc, am transmis reprezentanților Guvernului de la Chișinău, sprijinirea proiectelor bilaterale, dar și a noilor autorități moldovene, în privința reformării și modernizării instituțiilor, pe model european. Împreună am convenit și termenul pentru relansarea cursei de tren Chişinău- Bucureşti : 12 decembrie, anul acesta” a transmis Scrioşteanu. Înainte de suspendarea trenului, tariful CFR Călători pentru ruta Bucureşti – Chişinău era 19 Euro, la vagon de dormit cu patru paturi în cabină prin oferta tarifară ,,Smart Prietenia”.
Noul Mers al Trenurilor : 32 de trenuri spre Valea Prahovei /18 garnituri Bucureşti-Constanţa
Prin programul de circulaţie feroviară 2021- 2022 creşte numărul trenurilor dintre Bucureşti şi Braşov, de la 26 de garnituri în prezent, la 32 de trenuri, din care 12 aparţinând operatorilor privaţi ( 5 Regio Călători, 4 AstraTrans Carpatic şi 3 SoftTrans) potrivit Club Feroviar. Durata călătoriei cu cel mai rapid tren între Bucureşti şi Braşov va fi de două ore şi 9 minute cu IR 1882 de la CFR Călători. Creşte şi numărul trenurilor pe ruta Bucureşti – Constanţa, de la 16 garnituri la 18 perechi din care cinci ale operatorilor privaţi, Transferoviar, Astra TransCarpatic şi Softtrans.