Trenul Metropolitan București: Consiliul General a aprobat protocolul PMB – CFR Infrastructură. „Metrou de suprafață” cu stații în zona de birouri Pipera

tren, cfr, aeroportul otopeni Sursa foto: G4

Consiliul General al Municipiului București a aprobat, joi, protocolul de colaborare între Primăria Capitalei și CFR Infrastructură pentru serviciul „tren metropolitan București – Ilfov”. Metroul de suprafață este estimat să circule de la sfârșitul anului viitor pe primele trei din cele 16 linii: Gara de Nord la Gara Obor, Gara de Vest – Obor și Gara de Nord – Militari, primele două linii fiind cu traseu prin Pipera. Proiectul a fost adoptat cu 31 voturi pentru, 2 voturi împotrivă și 18 abțineri.

Fiecare stație va costa între 200.000 și 500.000 euro, în funcție de dotări, cum ar fi pasarele pietonale, a spus Primarul General.

„Au fost în spațiul public mai multe informații contradictorii, vreau să vă informez unde suntem cu acest proiect. Asociația noastră pentru Dezvoltare Transport Public (n.r TPBI) a făcut un studiu de prefezabilitate, o sinteză a întregii rețele din județul Ilfov, de CFR și propuneri de instalare de stații pe acest linii CFR. Acest document, studiul de prefezabilitate nu are, încă, tot necesarul de calcule economice specifice unui studiu de fezabilitate. În ceea ce privește rețeaua, vorbim de linia din jurul Bucureștiului, inelul, linia de Constanța care trece prin Pipera, trece și prin Obor, are aproximativ 600 km (nr. complexul feroviar București are o lungime totală de 600 km.)… Ministerul Transporturilor prin CFR are un studiu de fezabilitate pe 2 ani, pentru modernizare deci la jumătatea anului 2024 CFR trebuie să știe planul de investiții pentru modernizarea liniilor. Noi vrem un studiu de fezabilitate pentru stații pe liniile care pot fi folosite cu o viteză rezonabilă în acest moment. Acestea sunt în vest Gara de Vest – Gara de Nord, cartierele noi care s-au construit în prelungirea cartierului Militari și între Gara de Nord și Obor, e interesant că trec prin zona de birouri din Pipera”, a explicat Primarul Nicușor Dan.

Protocolul PMB – CFR Infrastructură: „Planificare strategică în domeniul mobilității și dezvoltării durabile urmărește
dezvoltarea unor comportamente sustenabile de mobilitate urbana, în care alegerea autoturismului personal este descurajată în contrapondere cu promovarea transportului public. Un element esențial în creșterea atractivității transportului public este reprezentat de asigurarea predictibilității serviciilor de transport. Tendința europeană de a transfera fluxul de călători din jurul orașelor din sectorul rutier spre sectorul feroviar se manifesta și la nivelul Municipiului București. Municipiului București prin Direcția Generală Investiții, a demarat acțiunile pregătitoare pentru proiectul privind dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord, fiind vizate următoarele trasee prioritare:
– București Gara de Nord – București Obor;
– București Gara de Nord – București Vest;
– București Vest-București Obor.
Un prim pas este Protocolul de colaborare dintre Municipiul București și Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA privind pregătirea și implementarea proiectului “Introducerea si, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban si metropolitan Bucuresti llfov”, având ca primă etapa „Dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord”.”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nu inteleg in text:
    ” care trece prin Pipera, trece și prin Obor, are aprox. 600 km. ”
    Poate 60km!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.