,,Trenul de Otopeni” : Transferoviar preia de la CFR Călători 14 sloturi. Cum s-a ajuns transferul de ,,trenuri” între operatorii feroviari

tren, cfr, aeroportul otopeni Sursa foto: G4

Operatorul Feroviar Transferoviar Călători preia de sâmbătă, 14 trase (sloturi) de la CFR Călători care funcționează pe linia de tren Gara de Nord-Aeroport Otopeni. Preluarea celor 14 sloturi a fost impusă printr-o decizie din martie a Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar – Consiliul Concurenței care a impus CFR Infrastructură (administratorul rețelei feroviare) ,,realocarea echitabilă și nediscriminatorie” a capacității de infrastructură feroviară. ,,Trenul de Otopeni” este una dintre liniile constant solicitate, implicit cu încasări mari din vânzarea biletelor (suplimentar față de subvenția pe care o primesc operatorii de la Ministerul Transporturilor prin contractul de servicii). De exemplu, în aprilie, după ridicarea restricțiilor sanitare și de călătorie, CFR Călători cupla câte două automotoare Săgeata Albastră pentru a face față cererii de transport.

În prezent, Linia Gara de Nord-Aeroport Otopeni este operată cu 72 de trenuri din care 60 de trenuri (30 perechi) ale CFR Călători respectiv 12 trenuri ale TransFeroviar, iar de mâine rămân 46 de trenuri CFR Călători în timp ce Tranferoviar va avea 26 de automotoare/sloturi.

Explicațiile transferului de trase au venit de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară care a subliniat că analizează dacă astfel de situații se pot repeta și pe alte linii : ,,Anulări și realocări de trase pe ruta București Nord-Mogoșoaia-Aeroport H. Coandă T1

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că începând de sâmbătă, 16 iulie 2022, un număr de 12 trase alocate operatorului feroviar de transport SNTFC”CFR-Călători”SA, în relația București Nord-Mogoșoaia-Aeroport H. Coandă T1, vor fi anulate și, totodată, ele vor fi realocate operatorului feroviar de transport S.C. Transferoviar Călători S.R.L., și vor fi introduse în circulație, de la data mai sus-amintită.
Menționăm că această măsură vine în urma Deciziei nr. 1 din 31.03.2022 a Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenței, care a impus administratorului infrastructurii publice feroviare C.N.C.F. “CFR” SA, printre altele, realocarea echitabilă şi nediscriminatorie a capacităţii de infrastructură feroviară pentru ruta Bucureşti Nord – Aeroport Henri Coandă TI, conform noilor criterii stabilite, pentru restul mersului de tren 2021-2022.”
Trenul de Otopeni este singura rută cu mers cadențat, la interval de 40 de minute și cu abonament integrat.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: