Compania de Drumuri a primit o singură ofertă la contractul pentru proiectarea a trei noi poduri peste Prut între România și Republica Moldova. Total Business Land a depus o ofertă pentru proiectarea podurilor de la Stânca-Costești, județul Botoșani, Bumbăta și Fălciu în județul Vaslui, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Contractele de proiectare pentru cele trei poduri noi includ și soluțiile pentru legăturile la infrastructura rutieră existentă și amenajarea noilor puncte de frontieră România-Republica Moldova. De asemenea, Scrioșteanu reamintește că, la Albița, cea mai importantă vamă cu Republica Moldova va fi construit un nou pod cu 2 benzi/sens urmând ca după recepție podul actual să fie demolat, iar la Ungheni se va lansa licitația pentru execuția podului rutier peste Prut în continuarea Autostrăzii Unirii (A8) :
,,Oferte pentru 3 poduri noi peste Prut
Pentru proiectarea a 3 poduri rutiere noi peste Prut, conform planului comun de acțiuni care vizează creșterea capacității de transport între România și Republica Moldova, până la termenul limită de depunere, au fost depuse 3 oferte de către SC Total Business Land SRL.
Este vorba de depunerea ofertelor pentru proiectarea următoarelor poduri rutiere peste Prut, pentru care ofertantul are la dispoziție câte 6 luni pentru fiecare contract și o valoare cumulată estimată la 1.512.606 lei, fără TVA:
-Pod nou Stânca-Costești
-Pod nou Bumbăta-Leova
-Pod nou Fălciu-Leca. În cadrul acestor obiective de investiții, se vor implementa cel puțin următorii indicatori tehnico-economici:
–pod rutier nou
–drum de legătură la infrastructura existentă
–punct control frontieră. Reamintesc faptul că am reabilitat deja primul pod peste Prut după Revoluție, Galați (RO) – Giurgiulești (MD) și am demarat procedurile și pentru Reabilitarea podurilor:
–Albița (RO) – Leușeni (MD): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucție pod nou pe 4 benzi
–Sculeni (RO) – Sculeni (MD)
–Oancea (RO) – Cahul (MD)
–Construcția unui pod nou la nivel de autostradă:
–Ungheni (RO) – Ungheni (MD)” – Ionel Scrioșteanu.
Guvernul urmează să aprobe proiectul Podului peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii – A8, primul pod cu 4 benzi între România și Republica Moldova, costul investiției fiind de aproximativ 200 de milioane lei, fonduri europene din Programul CEF – Connecting Europe Facility. Primul pod peste Prut dintre România și Republica Moldova proiectat la 4 benzi va avea o lungime de 260 de metri, iar durata execuției este stabilită la 24 de luni, potrivit Notei de Fundamentare. După aprobarea în Guvern, CNAIR poate lansa licitația pentru execuția lucrărilor.