Trei bănci din România, respectiv Banca Transilvania, BRD și BCR, intră în topul Brand Finance Banking 500, al celor mai puternice branduri bancare.
Banca Transilvania se situează în 2023 pe locul 297, în creștere față de locul 302 ocupat anul trecut.
Banca Transilvania a transmis, într-un comunicat de presă, că a depășit două praguri în clasamentul Brand Finance Banking 500 2023: valoarea brandului trece de 500 milioane de dolari (513 milioane de dolari) și intră top 300, fiind pe locul 297. De asemenea, este pe locul 7 în Top 10 Strongest Banking Brands Worldwide, cu un brand rating AAA+. Banca Transilvania a intrat în Brand Finance Banking 500 în anul 2018, pe locul 486, când valoarea brandului era de 174 milioane de dolari.
BRD România urcă de asemenea în clasament, pe locul 458, de la locul 495 în anul precedent.
BCR România, în schimb, este nou intrată în acest top, clasându-se pe locul 487 în 2023.
În clasament, mărcile bancare chinezești scad în valoare de marcă, iar mărcile americane reduc rapid decalajul. ICBC (valoarea mărcii a scăzut cu 7%, ajungând la 69,5 miliarde de dolari) este cea mai valoroasă marcă bancară din lume, urmată de China Construction Bank (valoarea mărcii a scăzut cu 4%, ajungând la 62,7 miliarde de dolari) și Agricultural Bank of China (valoarea mărcii a scăzut cu 7%, ajungând la 57,7 miliarde de dolari).
Raportul Brand Finance Banking 2023 constată mai multe tendințe cheie în industria bancară. Creșterea ratelor dobânzilor pe multe piețe a dus la creșteri pe termen scurt ale veniturilor nete și ale profitabilității și, în plus, indicatorii de cercetare a valorii de brand s-au îmbunătățit, reputația medie pentru acest sector crescând cu 0,1 puncte de la an la an.
O altă tendință importantă în sector este aceea că băncile neo/ digitale, cum ar fi Revolut (valoarea mărcii a crescut cu 57%, ajungând la 194 de milioane de dolari), au avut un impact semnificativ în industrie, intrând pentru prima dată în topul celor mai valoroase 500 de mărci bancare, cu o creștere a valorii mărcii de 57% de la an la an.
Brand Finance este o firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand. Conform acesteia, valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obține un proprietar prin licențierea brandului.