Transportatorii susţin că modificarea legislaţiei RCA avantajează companiile de asigurări prin introducerea tarifelor de referinţă la manoperă şi coplata reparaţiilor

masina, accident, asigurare auto, service Sursa foto: Pixabay

Preţurile poliţelor auto RCA vor creşte după ce liderul pieţei, compania City Insurance, şi-a pierdut licenţa de funcţionare, iar asiguratorii rămaşi în piaţă fac presiuni pentru ca modificarea legislaţiei în asigurări să prevadă tarife de referinţă pentru ora de manoperă şi o o coplată pentru reparaţii, susţine Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Într-un comunicat de presă, transportatorii afiliaţi COTAR solicită intervenţia de urgenţă a Guvernului pentru protejarea şoferilor de o posibilă intervenţie pe piaţa concurenţială care s-ar face cu tocmai cu aprobarea Executivului prin Ministerul de Finanţe.

„În plin scandal generat de prăbușirea City Insurance, care deținea jumătate din polițele RCA din România, Guvernul se pregătește să le ofere asiguratorilor auto o Ordonanță de Urgență prin care tocmai aceștia vor ajunge să limiteze despăgubirile după accidente. Diferențele vor fi achitate din buzunarele proprii ale oamenilor asigurați/păgubiți. Fixarea unor așa-zise prețuri de referință pentru lucrările de reparație va oficializa și legaliza unele practici deja apărute pe piața asigurărilor, din cauza cărora păgubiții cu daune neplătite au ajuns în fața instanței pentru a-și recupera de la asigurător banii de reparații. Dacă această ordonanță va intra în vigoare în actuala formă, există riscul ca, în timp ce firmele de asigurare vor putea majora după bunul plac, în continuare, prețul polițelor, asigurații să fie nevoiți să-și achite reparațiile prin co-plată. Următoarele victime ale acestor prevederi vor fi service-urile auto corecte, care vor refuza efectuarea unor reparații îndoielnice, sub prețul real al pieselor și manoperei”, a transmis COTAR.

Stabilirea unor tarife de referinţă pentru ora de manoperă în atelierele auto a fost discutată încă din primăvară şi propusă cu acceptul Consiliului Concurenţei. „Prețurile la reparațiile auto din service-uri se vor calcula pe baza unor tarife de referință”, anunţa în martie, vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), Cristian Roşu, care a precizat că tarifele vor fi calculate de către o societate imparțială, cu expertiză în zona financiară. Inițiativa vine în contextul în care statul va introduce decontarea directă a daunelor RCA, care este așteptată să majoreze prețurile asigurărilor auto. Consiliul Concurenţei propune stabilirea unui tarif de referinţă la ora de manoperă pentru reparaţiile auto, în condiţiile în care obligativitatea decontării directe între companiile de asigurări creează premisele ca preţurile să crească.

De asemenea, transportatorii mai vorbesc despre „o explozie” a preţurilor la asigurările RCA în ultimele două săptămâni, cauzată de scandalul City Insurance, tarifele crescând şi cu 100%, deși valoarea despăgubirilor achitate în mod real de către societățile de asigurări este în scădere în ultimele 12 luni ca urmare a numărului redus de accidente și din cauza refuzului nejustificat de plată a societăților de asigurare, situație reflectată și de numărul de reclamații înregistrate la ASF, care a ajuns la peste 6.000 pe lună, potrivit COTAR.

Patronatele din transporturile rutiere protestează săptămâna viitoare în Piaţa Victoriei din Bucureşti, principala nemulţumire fiind decizia ANAF de impozitare a diurnei la care se adaugă directiva detaşării şi creşterea preţurilor la asigurările RCA.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: