Transportatorii Rutieri îi dau temă noului ministru de Finanțe: să abordeze problema diurnei, în contextul aplicării directivei detaşării din februarie

camioane, sosea Sursa foto: Pexels

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) îi solicită noului ministru de finanțe abordarea cu prioritate a problematicii diurnei, în contextul aplicării directivei detaşării din februarie 2022, transmite Agerpres.

UNTRR solicită “închiderea subiectului reîncadrării diurnei ca venit salarial prin adoptarea unei amnistii fiscale, şi consultarea industriei de transport rutier cu privire la modul de transpunere în legislaţia românească a directivei detaşării începând cu luna februarie 2022.”

Totodată, UNTRR solicită şi finalizarea discuţiilor din cadrul grupului de lucru pe diurnă, format din reprezentanţii asociaţiilor transportatorilor rutieri, Ministerului Finanţelor, Ministerului Muncii, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) şi Inspectoratul Teritorial de Muncă, “prin clarificarea practicilor de control prin care inspectorii ANAF au decis impozitarea retroactivă a diurnei, cu consecinţele dramatice pentru industria de transport rutier şi pentru economia României.”

De asemenea, UNTRR solicită Ministerului Finanţelor o soluţie pentru clarificarea diurnei în contextul aplicării directivei detaşării din februarie 2022, care să menţină competitivitatea transporturilor rutiere româneşti pe piaţa UE.

“Deşi şi astăzi în România, ca în celelalte state membre UE, se lucrează cu aceleaşi reguli generale europene, la nivel naţional este evident că anumite state încearcă să interpreteze şi să aplice legislaţia generală UE având în vedere să îşi menţină competitivitatea industriilor performante”, se mai precizează în comunicatul uniunii.

Reprezentanţii UNTRR susţin că în Polonia, Ungaria, Lituania, Bulgaria etc., industria transporturilor rutiere internaţionale poartă discuţii şi negocieri cu autorităţile naţionale asupra modului în care ar trebui şi ar putea fi aplicată directiva detaşării din februarie 2022, astfel încât să îşi menţină competitivitatea în piaţa europeană de transport.

Pe de altă parte, UNTRR solicită autorităţilor române “să dea dovadă de maturitate socială şi economică şi să consulte industria de transport rutier internaţional în vederea agreării modului de aplicare a directivei detaşării din februarie 2022, având mereu un ochi asupra modului în care alte ţări din estul Europei vor aplica aceleaşi reguli europene, pentru a ne menţine competitivitatea în piaţa europeană de transport.”

“Autorităţile din România trebuie să înţeleagă că o aplicare în orb a directivei detaşării va conduce la o creştere semnificativă a costurilor firmelor de transport rutier internaţional din România pe piaţa UE şi acestea vor fi eliminate imediat de concurenţă, atâta timp cât transportatorii din alte ţări nu vor înregistra creşteri ale costurilor de aceeaşi magnitudine. Clienţii din Europa de vest nu vor plăti mai mult transportatorilor din România din cauza măsurilor impuse de Guvernul României, atâta timp cât transportatorii din Polonia, Lituania, Ungaria, Bulgaria etc., vor fi mai competitivi doar pentru că guvernele acestora ţin cu industria transporturilor rutiere din ţările lor“, se mai precizează în comunicat.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, care înregistrrează de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: