Transfăgărășanul, deschis circulației tot anul. Ce propune CNAIR pentru ca turiștii să urce la Bâlea Lac mai mult de patru luni pe an

turism romania transfagarasa foto pixabay

Drumul Național 7 C- Transfăgărășan, cel mai spectaculos drum din România,  ar urma să rămână deschis mai mult de patru luni/an pe tronosnul de altitudine Piscu Negru-Bâlea Lac-Bâlea Cascadă, conform unui nou plan pe care îl propune Compania de Drumuri. Transfăgărășanul a fost inaugurat în 1974, după patru ani de la deschiderea șantierului. Promisiuni pentru ca turiștii să urce cu mașinile la Bâlea Lac și în afara sezonului iulie-octombrie s-au tot făcut în ultimii ani, dar niciun contract care să prevadă măsuri concrete nu a fost semnat. Acum, însă CNAIR face o nouă încercare pentru a prelungi perioada în care șoseaua rămâne deschisă și a lansat o consultare pentru modernizarea șoselei care face legătura între Muntenia și Transilvania. Principalele investiții sunt construirea de polate – copertine din beton care să protejeze de avalanșe și căderi de bolovani (polate sunt construite lângă Bâlea), lucrări de consolidare și de siguranță rutieră  : ,,Miercuri, 22.02.2023, CNAIR a publicat în SICAP și pe site – ul www.cnadnr.ro (http://eachizitii.cnadnr.ro/) anunțul pentru consultarea de piață având ca obiect ”Elaborare Documentație de avizare a lucrărilor de intervenții DN 7C, km 104+000 – km 130+800 (Transfăgărășan)”. Activitățile și serviciile ce vor fi realizate în cadrul viitorului contract care face obiectul consultării de piață vor fi următoarele:

-Realizarea expertizei tehnice, care să promoveze intervențiile asupra drumului existent, pentru ca circulația sa fie deschisă tot timpul anului, sau pentru o perioadă de timp cât mai îndelungată și pe secțiunea de drum cuprinsă între km 104+000 (Piscul Negru) și km 130+800 (Cabana Bâlea Cascada) prin adoptarea unor soluții tehnice corespunzătoare;

-Elaborare Documentație de Avizare a Lucrărilor de Intervenții;

-Elaborarea documentației de atribuire a contractului de proiectare și execuție lucrări și asistență tehnică acordată Beneficiarului în perioada derulării procedurii de achiziție publică. Proiectul de modernizare urmărește atingerea a două deziderate, respectiv aducerea și îmbunătățirea infrastructurii rutiere existente la nivelul parametrilor optimi de funcționare (acolo unde acești parametri se află la nivel mediu). În esență, se urmărește, pe cât posibil, menținerea drumului în circulație pentru o perioadă cât mai lungă de timp. Obiectivul general al proiectului constă în stabilirea măsurilor de intervenție necesare a fi întreprinse pentru desfășurarea, pe cât posibil, a traficului tot timpul anului pe Transfăgărășan, și pentru a dezvolta economic regiuni deservite de rețeaua rutieră existentă. Un alt obiectiv important al proiectului îl reprezintă îmbunătățirea condițiilor de circulație la nivelul rețelei naționale, inclusiv sub aspectul siguranței rutiere, reducerea emisiilor poluante și costurilor de operare, crescând viteza de călătorie și, astfel, răspunzând cerințelor de dezvoltare economică și asigurând conectivitatea la nivel regional.

Sursa de finanțare e din Fonduri Europene Nerambursabile – Programul Operațional de Transport (POT).

Prin acest demers, CNAIR urmărește găsirea unor soluții viabile și constructive privind viitoarele elemente de pe DN 7C precum:

–           Polate, consolidări, lucrări de scurgere a apelor, lucrări de siguranță rutieră;

–           Identificarea zonelor pentru parcări (spații pentru comercianși în parcări, modalități de taxare a acestor spații de servicii publice);

–           Zone de “viewpoint”;

–           Identificare zone pentru banda de vehicule grele;

–           Panouri de informare digitale “la poale”: număr locuri de parcare libere, temperatură/vânt/polei, etc.” – a transmis CNAIR.

DN 7 C – Transfăgărășan, a doua cea mai înaltă șosea din țară după Transalpina este un magnet pentru turiști, în sezonul de vară tronosnul de la Bâlea Lac este aproape blocat de numărul mare de mașini, unele lăsate pe marginea șoselei pentru că nu sunt suficiente locuri de parcare. La primăvară, DRDP Brașov va începe lucrări de consolidare cu montarea de plase din oțel și bariere de protecție pe tronosnul dintre Bâlea Cascadă și Bâlea Lac.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: