Productia globala a Toyota a scăzut cu mai mult de o treime în septembrie față de anul trecut, fiind afectata de accesul întrerupt la semiconductori și alte piese auto cheie care afectează producătorii auto din Japonia.
Producătorul auto a produs 512.765 de vehicule în septembrie, în scădere față de 841.915 de mașini cu un an mai devreme, a anunțat Toyota. Vânzările globale au scăzut, de asemenea, cu 16% în această lună, prima scădere de la an la an în ultimele 13 luni.
Reducerile abrupte de producție sunt, în general, conforme cu anunțul Toyota din august că va reduce producția din septembrie cu aproximativ 40%, sau 360.000 de vehicule, față de planul său inițial.
Declinul marchează începutul unei perioade de restrângere a producției în rândul producătorilor auto japonezi. Toyota, Honda și Nissan au început să ajusteze producția în septembrie, deoarece reapariția cazurilor de COVID-19 în Asia de Sud-Est a perturbat operațiunile furnizorilor. În plus, problemele legate de lanțul de aprovizionare au continuat să afecteze planurile de producție.
Nissan a declarat că producția sa globală a scăzut luna trecută cu 28% față de anul trecut, în timp ce vânzările au scăzut cu 21%. La Honda, producția mondială a scăzut cu 30%, a patra lună de scăderi consecutive.
Dar condițiile par să se îmbunătățească. Toyota vizează un nivel de producție în noiembrie care să fie în creștere față de aceeași perioadă din 2019 și 2020 și își propune o creștere în a doua jumătate a anului fiscal pentru a compensa producția pierdută.
Toyota intenționează să producă 9 milioane de vehicule în acest an, o țintă de care probabil se îndepărtează, având în vedere nivelurile de producție din noiembrie și impulsul de redresare a lanțului de aprovizionare, au scris analiștii Citi Research într-o notă.