Top francize în care merită să investești în 2022: HoReCa, servicii sau retail de nișă / De câți bani ai nevoie pentru a deschide un business în franciză

vaishnav-chogale-B8Ij2-kpgfA-unsplash Sursă foto: Unsplash

Francizele sunt un mod mai facil de a deschide un business deoarece va fi mai ușor să ajungi la publicul țintă odată ce numele business-ului este cunoscut în piață și mai ales de clienți. De câți bani ai nevoie și care sunt domeniile profitabile în care poți investi în 2022 ne-a vorbit Raluca Voicu, managing partener Franchwise, platformă de consultanță în domeniul francizelor.

„Ca în orice business, și în franciză trebuie să fii omul potrivit la locul potrivit. Și în franciză este la fel, pleci întâi de la ce-ți place să faci și apoi analizezi cum merge piața, care sunt modelele de business și domeniile în care poți investi, cu ce nivel de implicare și cu ce randament financiar. Oferta din piață este vastă, este bine însă să cauți ghidare în selecția francizei potrivite, pentru că este o decizie pe termen lung”, a declarat Raluca Voicu, managing partner Franchwise.

Potrivit acesteia, cele mai profitabile domenii de investit în 2022 sunt serviciile și HoReCA, dar doar pe produse unicat, care livrează și zona de experiență client și sunt pretabile și pentru zona de delivery. Însă profitabilitatea nu este dată doar de industrie. Antreprenorii ar trebui să fie atenți și la costurile operaționale directe ale business-ului și procentul acestora din cifra de afaceri, precum și de modul de administrare și potențial de dezvoltare.

De câți bani ai nevoie pentru a deschide o franciză: de la 25.000 euro până la 100.000 euro

Reprezentanții Franchwise sunt de părere că un antreprenor poate deschide o franciză cu o investiție începând de la 25.000-30.000 de euro și poți depăși 100.000 de euro când vorbim de business-uri care presupun logistică și echipamente de deschidere.

Există o deschidere a francizorilor pentru a găsi finanțare pentru francizați dispuși să se implice în managementul business-ului, fie prin leasinguri de echipamente și credite de finanțare, pentru a completa investiția francizatului și nu pentru a o înlocui în totalitate.

Deși par ceva mai accesibile deoarece unele francize nu necesită o sumă foarte mare, acest business nu este pentru oricine. Înainte de a decide să deschizi o afacere în această direcție, reprezentanții Franchwise recomandă studierea a două sau trei francize în detaliu în momentul în care antreprenorul a ales domeniul principal de activitate.

Următorul pas este consultarea cu un specialist care cunoaște foarte bine piața și francizele existente în România și care pot susține antreprenorul în procesul de a selecta franciza potrivită.

Francize în care să investești în 2022:

HoReCa – Maison des Crepes, Uncle John sau Velocita

În ultima vreme au accelerat business-urile concentrate pe un singur produs, care propun clienților unicitate și experiență, și se dezvoltă în special prin locații stradale.

Antreprenorii români pot investi între 25.000 și până la peste 100.000 de euro pentru deschiderea unui restaurant Maison des Crepes care vinde clătite dulci și sărate, într-o locație Velocita, brand cunoscut pentru înghețata sa artizanală din București sau într-un restaurant de tip quick service centrat pe un singur produs, așa cum este Uncle John (burgeri) sau într-o pizzerie (Joy Pizza) concentrată exclusiv pe delivery.

„Sectorul HoReCa este o piaţă ușor francizabilă, crește interesul pentru afacere care vând produse simple, ușor de vândut în spații cu văd comercial și sunt cu potențial afacerile construite în jurul unei comunități”, transmit reprezentanții Franchwise.

Servicii – Code School, 5 a sec sau Biotiful

De la educație și până la zona de divertisment, cu investiții pornind de la 20.000 euro și până la peste 400.000 euro, antreprenorii pot investi într-o franciză de programare pentru copii (Code School) sau un loc de joacă și entertainment unde copiii socializează și învață, cum este Kiddo Play Academy.

Francizele care au un model de business în industria educației vor crește rapid în context post-pandemic, consideră Raluca Voicu.

„Tot în acest domeniu, au accelerat serviciile de cleaning textile (rețeaua 5 a sec și-a dezvoltat și serviciul de home&delivery) și cele de beauty (atelierul de înfrumusețare Biotiful a continuat furnizarea de servicii premium în zona de beauty, cu folosirea de produse non toxice și a crescut în 2021, depășind cifra de afaceri anuală de 750.000 de euro)”, spune reprezentantul companiei.

Retail de nișă

În ceea ce privește categoria retail de nișă, antreprenorii se pot uita la business-uri precum Feydom, lanțul internațional de magazine de retail care vinde canapele, custom made, modulare, care a continuat extinderea în București și național.

Business-ul presupune o investiție de 25.000-30.000 de euro, francizorul dezvoltând un model flexibil, fără blocarea banilor francizatului în stocuri, acesta livrând la comandă.

„Când vorbim despre oportunități de business care nu sunt prezente în România, companii care se uită la piață locală, dedicate antreprenorilor experimentați și care au expertiză și infrastructură de a dezvolta o masterfranciză (un business la nivel național, cu exclusivitate pentru România), vorbim în continuare despre sectorul HoReCa de nișă: asiaticii de la Yole (rețea internațională de retail și distribuție care comercializează iaurt înghețat și înghețată artizanală, fără zahăr) sunt în discuții pentru intrarea în România și dezvoltarea rețelei de retail și distribuție”, precizează aceasta.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: