Tesla a fost dată în judecată miercuri în cadrul unei acțiuni colective propuse, în care compania de automobile electrice a lui Elon Musk este acuzată că a indus în eroare publicul prin publicitatea falsă a funcțiilor sale Autopilot și Full Self-Driving, scrie Reuters.
Tesla și Musk sunt acuzați că, începând din 2016, au făcut publicitate înșelătoare la această tehnologie ca fiind pe deplin funcțională sau „la tot pasul”, în ciuda faptului că știau că tehnologia nu funcționa sau era inexistentă, și că a făcut ca vehiculele să fie nesigure.
Briggs Matsko, reclamantul nominalizat, a declarat că Tesla a făcut acest lucru pentru a „genera entuziasm” în legătură cu vehiculele sale, pentru a atrage investiții, pentru a stimula vânzările, pentru a evita falimentul, pentru a-și crește prețul acțiunilor și pentru a deveni un „jucător dominant” în domeniul vehiculelor electrice.
„Tesla nu a produs încă nimic care să se apropie măcar pe departe de o mașină care să se conducă complet singură”, a declarat Matsko.
Procesul depus la tribunalul federal din San Francisco urmărește obținerea unor daune nespecificate pentru persoanele care, începând din 2016, au cumpărat sau închiriat vehicule Tesla cu funcții de autopilot, autopilot îmbunătățit și autoconducere completă.
Tesla nu a răspuns imediat la solicitările de comentarii. Aceasta și-a desființat departamentul de relații cu presa în 2020.
Procesul a fost intentat în urma plângerilor depuse la 28 iulie de către Departamentul pentru Vehicule cu Motor din California, care acuză Tesla că a supraestimat cât de bine funcționează sistemele sale avansate de asistență a șoferului (ADAS).
Soluțiile în acest caz ar putea include suspendarea licenței Tesla în California și solicitarea de despăgubiri pentru șoferi.
Tesla a declarat că Autopilotul permite vehiculelor să conducă, să accelereze și să frâneze în interiorul benzilor de circulație, în timp ce Autopilotul complet permite vehiculelor să respecte semnalele de circulație și să schimbe benzile de circulație.
De asemenea, a mai spus că ambele tehnologii „necesită supravegherea activă a șoferului”, cu un șofer „complet atent”, ale cărui mâini sunt pe volan, „și nu fac ca vehiculul să fie autonom”.
Matsko, din Rancho Murieta, California, a declarat că a plătit o primă de 5.000 de dolari pentru ca Tesla Model X din 2018 să obțină Enhanced Autopilot.
De asemenea, el a spus că șoferii Tesla care primesc actualizări de software „acționează efectiv ca ingineri de testare neinstruiți” și au descoperit „o multitudine de probleme”, inclusiv faptul că vehiculele se îndreaptă în traficul din sens opus, trec pe roșu și nu reușesc să facă virajele de rutină.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a deschis, începând din 2016, 38 de investigații speciale privind accidentele Tesla despre care se crede că ar implica ADAS. Au fost raportate 19 decese în aceste accidente.