Surse Economedia: Primele restricții de circulație pentru lucrări la segmentul de Nord al Magistralei 6 de metrou, începând cu data de 12 septembrie / Circulația pe DN1, afectată parțial pe timp de noapte

Sursa: Metrorex

Primele restricții de circulație pentru lucrări la segmentul de Nord al Magistralei 6 de metrou vor fi instituite începând cu data de 12 septembrie, conform surselor Economedia, iar unele dintre acestea vor afecta parțial circulația pe DN1, pe timp de noapte.

Aceste restricții vor fi instituite pentru execuția lucrărilor pentru Secțiunea Tokyo-Aeroport Otopeni (Sectiunea de Nord a Proiectului. Lot 1.2).

Primele măsuri de restricții vor fi instituite începând din 12 septembrie, cu o durată de aproximativ 90 de zile, perioadă de timp în care vor fi executate lucrări preliminare pentru realizarea structurilor aferente viitoarelor stații de metrou.

Principalele zone afectate:

Stația Washington:

Stația va fi amplasată în laterala estică a Şoselei Bucureşti-Ploieşti, zona de Sud-Est a intersecţiei Şoselei Bucureşti-Ploieşti şi Bulevardul Dr. Liviu Librescu / Strada Jandarmeriei. La capetele stației vor exista trei accesuri, dintre care două vor fi legate de un pasaj pietonal pe sub Șos. București – Ploiești (DN1), iar cel de-al treilea se află de-a lungul stației. Stația Washington are o lungime de 159 m și o lățime maximă de 22,16 m. (Sursa https://magistrala6.ro/sectiunea-nord)

În zona viitoarei stații de metrou Washington se vor institui următoarele restricții:

– Pe strada Viorel Ciurea se va restricționa accesul rutier și pietonal, iar stațiile de transport public “Sația INMH” amplasată pe această arteră, pe ambele sensuri vor fi relocate în imediata vecinătate;

Accesul spre Ploiești din zona bretelei adiacente DN1 respectiv de pe B-dul Alexandru Nasta va fi restricționat. Accesul către Ploiești din această arteră se va realiza prin ruta ocolitoare asigurată prin Bulevardul Doctor Liviu Librescu.

Restricțiile nou instituite pe amplasamentul stației Washington NU VOR afecta circulația rutieră pe DN1!

 

Stația Otopeni:

Stația va fi amplasată parțial sub carosabilul Căii Bucureștilor și sub semaforul de la intersecția acestuia cu artera centrală a orașului Otopeni, Strada 23 August. Stația va fi dotată cu două accesuri la capătul sudic al stației, de o parte și de alta a Căii București, una pe latura de est și cealaltă pe latura de vest. Stația Otopeni are o lungime de 159 m și o lățime maximă de 22,16 m.

În zona viitoarei stații de metrou Otopeni se vor institui restricții:

– accesul dinspre DN1 pe strada 23 august, accesul realizându-se pe ruta alternativă prin strada Oituz si Floare de Cais, totodată stația de transport public ‘’Stația Primăria Otopeni’’ amplasată pe DN1 sensul de intrare în București va fi relocată în imediata vecinătate a pasarelei Pietonale!

– Ocazional vor fi restricții locale pe banda 1 pe sensul de intrare în București în intervalul orar 22:00-06:00.

Restricțiile nou instituite pe amplasamentul stației Otopeni NU VOR afecta:

– Circulația auto pe banda de ieșire dinspre strada 23 august în DN1;

– Circulația rutieră pe DN1 în timpul zilei.

Lucrarea este realizată de Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat Ve Taahhüt A.S. (Turcia) – Somet SA (România), în baza contractului de proiectare şi execuţie lucrări de structură de rezistenţă semnat cu Metrorex pentru acest lot, care include un traseu de 7,6 km între Staţiile Tokyo şi Aeroport Otopeni.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat, luni seară, că stadiul lucrărilor pentru primul tronson al magistralei de metrou M6, care va lega Piaţa 1 Mai de mall-ul de la Băneasa, a ajuns la 15-16%, în timp ce pentru al doilea tronson al magistralei, care va duce de la Băneasa la aeroportul de la Otopeni, a fost emisă autorizaţia de construire, lucrările urmând a demara în săptămânile următoare.

”Vorbim de două tronsoane, unul de la Piaţa 1 Mai până la mall Băneasa şi al doilea tronson de la mal Băneasa la aeroport. S-a început bine pe prima secţiune. Sunt şase spaţii pe prima secţiune, şase pe a doua. S-a ajuns undeva la 15-16%, în urmă cu câteva săptămâni au început lucrările. Sunt monitorizaţi foarte bine, finanţare există”, a afirmat Sorin Grindeanu, luni seară, la Antena 3, referindu-se la magistrala de metrou M6.

Ministrul anunţă că săptămânile următoare vor începe lucrările pentru al doilea tronson.

”Se va intra pe fază de execuţie săptămânile viitoare şi pe al doilea tronson, pentru că s-a obţinut autorizaţia de construire”, a adăugat Grindeanu.

Acesta a precizat că, în ceea ce priveşte termenele la care noua magistrală va fi terminată, ”finalul final este 2027 pe un tronson, 2028 pe celălalt tronson de la Băneasa la Otopeni”.

Ministrul Transporturilor a vorbit şi despre modul în care lucrările pentru realizarea magistralei de metrou afectează traficul rutier, arătând, în acest context, că Ministerul Transporturilor a încercat să sincronizeze lucrările cu cele realizate de Primăria Capitalei.

”Eu zic că, atât cât a ţinut de noi, am încercat să corelăm aceste lucrări cu cele care ţin de Primărie”, a explicat Grindeanu, în acest context.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.