Surse Economedia: Bătălia „giganților” pe lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania. UMB, Makyol și WeBuild se luptă pentru cel mai scump lot de autostradă din România

Autostrada Transilvania A3 Tunelul Meseș

Constructorul băcăuan UMB, Makyol (Turcia) și WeBuild (Italia) sunt ultimii rămași în cursa pentru lotul Meseș, de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA, arată surse consultate de Economedia. Cel mai recent termen pentru desemnarea constructorului a fost fixat pe data de 30 august 2024, iar Asociația Pro Infrastructură atrăgea atenția că a trecut deja un an de la depunerea ofertelor și încă nu avem un câștigător.

UMB, Makyol și WeBuild sunt primii trei constructori din România raportat la kilometrii de autostradă/drum expres contractați.

UMB este cel mai mare constructor din România după numărul kilometrilor de autostradă contractați. Compania lucrează aproape integral pe Autostrada Moldovei A7, pe un lot din Autostrada Unirii A8 (Lotul 3 Leghin – Târgu Neamț), pe Autostrada Transilvania (loturile Mihăești – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului), pe Autostrada Lugoj – Deva (lotul Margina – Holdea), pe Autostrada București Nord A0 (Lotul 4), pe Drum Expres Craiova – Pitești, pe Drumul Expres Brăila – Galați, dar și pe variante ocolitoare și alte lucrări.

Makyol este al doilea constructor din România. Compania lucrează pe toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, iar în asociere cu Nurol pe lotul 3 Spătaru – Buzău al A7 Autostrada Moldovei. Pe lângă lucrările de infrastructură rutieră, Makyol lucrează în asociere cu Alsim Alarko pentru prima secțiune a Metroului M6 Gara de Nord – Otopeni.

WeBuild lucrează pe Autostrada Sibiu – Pitești (Lotul 3 Cornetu – Tigveni și Lotul 5 Pitești – Curtea de Argeș), pe mai multe contracte feroviare (Magistrala CFR 300 Cluj Oradea lotul 3, Lotul 3 și Lotul al Magistralei CFR Caransebeș – Timișoara – Arad) și a lucrat și la podul de la Brăila.

Lotul Meseș de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu mai bine de un an, pe 10 februarie 2023, iar la finalul lui august 2023 au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz) a început lucrările pregătitoare la Boița pe lotul 2 Boița – Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești.

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

Asociația Pro Infrastructură a reclamat miercuri faptul că de un an are loc evaluarea ofertelor pentru „lotul Meseș” . Cel mai recent termen pentru desemnarea constructorului a fost fixat pe data de 30 august 2024.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Probabil că va câștiga MAKYOL , care licitând foarte agresiv a ajuns la un portofoliu impresionant de lucrări în România. Cu toate acestea până acum nu a dovedit nimic. Nu a executat nicio lucrare cap- coadă. Este foarte riscant să i se încredințeze o lucrare atât de complexă , mai ales când a licitat la un preț foarte mic. Dacă nu va reuși să termine lucrarea , atunci , acest tronson de autostradă va fi gata in 2035 , după reziliere contract , relicitare etc., etc.
    WeBuild trebuie eliminat având in vedere cele întâmplate la Podul de la Brăila , la autostrada A1 ( surparea ) și la Metrou ( întârzieri mari , procese , suplimentări contract etc. ).
    Rămâne UMB , care până acum a dovedit că este cel mai serios constructor de autostrăzi.
    MAKYOL si WeBuild sunt companii străine , oricând își pot lua jucăriile și pleacă. România nu are ce face.
    Cu UMB , in caz de probleme cred că lucrurile pot fi rezolvate amiabil. Până acum , din câte știu , nu au fost procese cu UMB.
    Poate contează și asta.
    In rest numai de bine.

  2. MAKYOL a castigat dar nici un metru patrat nu a facut!
    Am scris ca 10 ani îi va trebui sa termine ce a inceput.
    Ramâne de vazut tainul care se va cere si cine va marca!😁

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.