UPDATE Schimbarea șefului Metrorex, amânată/Directorul de la Metrou pe care PNL l-a pus șef urma să fie revocat după nici două luni de la numire. Revine Mariana Miclăuș

Mariana Miclăuș Metrorex Sursa Foto Metrorex

UPDATE : 

Consiliul de Administrație al Metrorex a amânat pentru o sedință ulterioară votul pentru revocarea directorului general Laurențiu Trușcă, au precizat surse din Companie pentru Economedia. Consiliul de Administrație este așteptat să facă însă, unele schimbări în componența sa, prin înlocuirea a doi membri.

Știrea inițială :

Laurențiu Trușcă, directorul general interimar al companiei Metrorex, ar urma să fie revocat astăzi de la conducerea metroului, la nici două luni de la numirea în funcție, potrivit unor surse Economedia.

Laurențiu Trușcă, specializat în comerțul cu carburanți, a fost pus șef la metrou de PNL pe 17 noiembrie 2021, în mandatul ministrului Dan Vîlceanu (interimar), fără a avea o minimă legătură cu domeniul feroviar. De altfel, Trușcă și-a luat licența la o Universitate privată la 45 de ani după cum Economedia a dezvăluit aici.

Consiliul de Administrație Metrorex convocat în această dimineață ar urma să decidă revocarea lui Trușcă, numit pentru un mandat de 4 luni cu posibilitatea de prelungire și numirea unui nou director general, tot interimar.

Informațiile Economedia indică posibila revenire a Marianei Miclăuș care a mai ocupat funcția între noiembrie 2019 și iulie 2020 (numită în mandatul Lucian Bode). În vara anului 2020, Miclăuș (foto articol) și-a dat demisia de la conducerea Metrorex în urma criticilor lui Bode pentru că Magistrala V din cartierul Drumul Taberei nu a fost finalizată, la termenul asumat, pe 30 iunie 2020 (metroul a fost pus în funcțiune pe 15 septembrie 2020).

Cine sunt membrii CA Metrorex. Președintele Consiliului de Administrație de la metrou este Mihai Barbu (director general Telecomunicații CFR), iar administratori provizorii sunt: Daniela Tisu, Mariana Petre (fost Director General Metrorex), Elena Suditu (specialist infrastructură transport, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov, TPBI) și Tudor Băileșteanu (Ministerul Dezvoltării).

Situația financiară de la Metrorex

Compania a încheiat anului 2021 fără buget aprobat, deși proiectul a fost publicat încă din 19 septembrie 2021. Chiar şi cu un mandat interimar, „specialitatea casei” pentru conducerea marilor companii din subordinea Ministerului Transporturilor, Truşcă trebuia să reformeze o companie cu multe probleme, printre care se numără situaţia financiară dificilă, pe fondul scăderii încasărilor din vânzarea de cartele, dar cu o creştere salarială de 18% despre care Corpul de Control al ministrului Transporturilor a spus că a fost acordată ilegal în toamna anului 2020. De asemenea, Metrorex nu avea la finalul anului trecut un proiect în execuţie pentru extinderea reţelei de metrou, singurul proiect „matur” fiind achiziţia pentru cele două secțiuni spre Otopeni, însă fără contracte de proiectare şi execuţie semnate.

Singura extindere a rețelei de metrou din București în execuție este derulată de Primăria Sectorului 4.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: