Surse: Asocierea Coni – Trace a câștigat contractul pentru Centura Bușteni – Azuga. Pentru contractul de 600 de milioane de lei, constructorul prahovean concurează cu turcii de la Ozaltin

Modificare importantă licitație centura Bușteni Azuga prețul ofertei 40 % Licitație centura Bușteni Azuga

Asocierea româno-bulgară Coni – Trace ar fi câștigat contractul pentru proiectarea și execuția Centurii Bușteni – Azuga, potrivit unor informații neoficiale publicate pe forumul Asociației Pro Infrastructură. Este un contract de 600 de milioane lei pe care Consiliul Județean Prahova l-a lansat în licitație în ianuarie 2023, iar ofertele au venit de la Asocierea Coni – Trace și Ozaltin.

Coni – Trace este asocierea de firme din România și Bulgaria care lucrează pe Autostrada Moldovei, lotul 2 (întârziat, Trace – lider de proiect), iar Ozaltin lucrează la modernizarea DN 6 Alexandria – Craiova, tronsonul Roșiori – Caracal. Coni – Trace a depus ofertă și pentru Centura Comarnic, dar contractul de 236 milioane lei a fost semnat cu asocierea Frasinul – Arthenis (detalii aici). Coni este o firmă de construcții din județul Prahova despre care presa locală a relatat că este abonată la contracte cu autoritățile.

Pe de altă parte, conform informațiilor oficiale din SEAP, Consiliul Județean Prahova a prelungit termenul de evaluare până la 7 iulie.

Centurile Comarnic și Bușteni, pasajele de la Sinaia și Predeal și modernizarea Drumului Județean pe Valea Doftanei Câmpina – Săcele sunt proiecte ale Companiei de Drumuri (CNAIR), Ministerului Dezvoltării (Compania de Investiții) și CJ Prahova pentru a rezolva problema blocajelor de pe DN 1 Valea Prahovei, în lipsa Autostrăzii Ploiești – Brașov.

Datele Tehnice:

Centura Bușteni – Azuga are o lungime totală de 9,434 kilometri, urmărește în principal cursul Văii Prahovei, similar DN 1 pornește din intersecția cu breteaua de descărcare a Autostrăzii A3 între Sinaia și Poiana Țapului și DN 1 la km 127 +600 m, are un traseu adiacent acestuia pe partea stângă, trece pe sub DN 1 la km 134 și calea ferată București – Brașov după care reintră pe DN 1 la km 136 arată expertiza tehnică din noiembrie 2022 pe care a consultat-o Economedia.

Memoriul tehnic pe care l-a realizat proiectantul Irimat propune 10 poduri peste râul Prahova, un pod peste pârâul Jepilor, câte două pasaje peste râul Prahova și Calea Ferată (Magistrala 300) și două subtraversări: strada Zamorei și DN 1 – CF București – Brașov. De asemenea, la km 9 al centurii, la Azuga, va fi realizat un semitunel. Viteza de proiectare a drumului, specific pentru clasa III și zona de munte este de 60 km/h.

Tunel pe sub DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov

Tunelul care va fi construit pe sub DN 1 și Calea Ferată București – Brașov va avea o lungime totală de 90 de metri, arată propunerea tehnică:

Semitunel la intrare în Azuga 

Semitunelul de lângă stația CFR Azuga va avea o lungime totală de 200 de metri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: