Comisia Europeană a salutat joi decizia Departamentului american al Trezoreriei, potrivit căreia producătorii europeni pot beneficia în continuare de subvenţiile acordate la achiziţionarea de vehicule electrice, informează Reuters, citat de Agerpres.
Legea privind reducerea inflaţiei (IRA), numele oficial al unui amplu pachet de măsuri climatice promovat de preşedintele Joe Biden, prevede că subvenţiile acordate la achiziţionarea unui vehicul electric pot să se ridice până la 7.500 de dolari, începând de la 1 ianuarie 2023. Iniţial constructorii auto din străinătate s-au plâns că modelele lor electrice au fost excluse de la acordarea de subvenţii pentru că nu sunt produse în America de Nord, cum cere IRA.
Însă publicarea normelor finale de aplicare a legii IRA a fost amânată pentru luna martie 2023, a decis joi Departamentul american al Trezoreriei, astfel că vor fi menţinute normele care sunt în prezent în vigoare. Aceste norme prevăd că vehiculele electrice şi bateriile lor trebuie doar să fie “asamblate în America de Nord” pentru a putea beneficia de subvenţii americane. În consecinţă, pe lista vehiculelor care vor beneficia de subvenţii vor fi incluse şi cele fabricate în Canada şi Mexic.
„Noile orientări emise astăzi de SUA reafirmă că firmele europene vor beneficia de subvenţiile prevăzute în cadrul IRA. UE salută aceste orientări, care reflectă un angajament constructiv de ambele părţi”, a informat Executivul comunitar într-un comunicat de presă.
Cu toate acestea, Comisia Europeană reaminteşte că Inflation Reduction Act „continuă să rămână un subiect de îngrijorare în UE, în măsura în care conţine prevederi discriminatorii care ar puea exclude, de factor, companiile europene de la măsurile prevăzute”. În acest context, Comisia Europeană şi-a exprimat dorinţa ca producătorii europeni de automobile electrice să beneficieze de un tratament “similar şi non-discriminatoriu” cu cel al rivalilor americani.