Companiile care au integrat deja tehnologii digitale monitorizează eficiența financiară a investiției, iar impactul estimat depășește 30% conform studiului Digitalizarea în IMM-urile din România 2023 realizat de MKOR Consulting.

Studiul de Business Sentiment menționat a arătat că 57% dintre IMM-urile participante măsoară impactul digitalizării în cifra de afaceri. Acest procent este chiar mai mare în cazul companiilor mijlocii, de 66%.

În opinia decidenților participanți la studiu, succesul proiectelor de digitalizare este asigurat de trei piloni cheie: abordarea strategică, resursele financiare și expertiza digitală.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Afacerile mici pun mai multe accent pe definirea clară a unei direcții adaptate nevoilor de optimizare digitală la nivelul întregii companii.

În ceea ce privește prioritățile investiționale, focusul diferă în funcție de mărimea companiei. 4 din 10 microîntreprinderi consideră esențială investiția în tehnologii adecvate, în timp ce un procent similar dintre firmele mijlocii prioritizează dezvoltarea expertizei digitale în plan intern.

În alegerea soluțiilor de digitalizare, obiectivele cheie sunt atingerea eficienței operaționale și gestionarea datelor disponibile.

Astfel, 67% dintre IMM-uri caută tehnologii digitale pentru optimizarea proceselor și fluxurilor de lucru și jumătate caută soluții de managementul datelor. În etapa de documentare preachiziție decidenții apelează cel mai frecvent la recomandările primite de la partenerii de afaceri.

„Digitalizarea mediului de afaceri este un subiect pe care l-am mai abordat în studiile noastre. Am reluat subiectul pentru că digitalizarea afacerilor a devenit esențială pentru a rămâne competitiv pe piață și pentru a îmbunătăți eficiența și productivitatea companiilor.

De data aceasta, ne-am concentrat asupra IMM-urilor. Deși acest segment are cea mai mare pondere în rândul companiilor din România, provocările pe care le întâmpină în procesul de optimizare digitală sunt pe măsură. De aceea ne-am propus să vedem care este abordarea celor care au integrat deja tehnologii digitale în business-ul lor”, menționează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.