Studiu despre “rablele cosmetizate” de pe șoselele noastre: românii ajung să plătească de trei ori mai mult pentru o maşină second hand adusă din Germania

rabla, masini, masini vechi, cimitir masini Sursa foto: Unspash/Sergio Souza

Românii ajung să plătească de trei ori mai mult pentru o maşină second hand adusă din Germania, iar fenomenul care a adus în România multe rable “cosmetizate” de vânzători a scăzut calitatea parcului auto naţional şi a crescut costurile cu diminuarea poluării, relevă rezultatele unui studiu realizat de o companie specializată în consultanţă tehnică şi financiară și citat de Agerpres.

Datele centralizate în cadrul cercetării realizată de Scout Team Do privind tendinţele consumatorilor din România în ultimii cinci ani arată că unul dintre cele mai populare modele pe care clienţii din România le preferă este BMW Seria 3, atât modelul E90, cât şi cele mai noi, precum E 90. Scout Team Do e o companie activă în comerţul cu maşini second hand şi în mentenanţa şi repararea lor. “Exemplarele pe care în general le caută românii sunt cele echipate cu deja celebrul motor N47, 2000 cmc, Diesel. Foarte mulţi cad în capcana unui preţ atractiv şi achiziţionează maşini întreţinute necorespunzător, la care apar foarte des probleme. Numai remediind problemele clasice, adică distribuţia, injectoarele şi turbosuflanta, costurile reparaţiilor se ridică la peste 3.000 de euro, dacă reparaţiile se fac în România. Dacă reparaţiile se fac în Germania, costurile ajung până la 5.000 de euro. Astfel, la maşina cumpărată din Germania, la un preţ iniţial de circa 6.000 de euro, costul se poate dubla după reparaţii”, explică specialiştii. Un alt inconvenient menționat de autorii studiului în ceea ce privește achiziţia unei maşini din vestul Europei este drumul. Astfel, costul drumului până în ţara vânzătorului se ridică la 100 – 150 de euro cu avionul, la care se poate adaugă o noapte la hotel, adică încă cel puţin 70 de euro, plus alte mici cheltuieli. “La întoarcere, costurile sunt şi mai mari: 250 de euro numerele provizorii, plus 350 de euro combustibilul şi taxele de drum. În total, dacă nu apar şi alte evenimente şi cheltuieli neprevăzute, numai costul drumului va fi în jur de 900-1.000 de euro, la care se adaugă oboseala şi presiunea timpului, care duc foarte adesea la o alegere greşită. Dacă este nevoie şi de reparaţii, preţul final al maşinii poate fi şi de trei ori mai mare”, se arată într-un comunicat de presă al consultanţilor Scout Team Do, citat de Agerpres.

 

83% dintre înmatriculările realizate în România în primul trimestru al anului au vizat autoturisme second hand

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 10% în primul trimestru al anului față de perioada similară a anului trecut, arată datele publicate azi de Institutul Național de Statistică. În aceeaṣi perioadă, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 11,8% comparativ cu trimestrul I din anul anterior. Ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 83%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nu trebuie mare stiinta!
    Se vede la inmatriculari noi!
    Auto SH sunt de trei ori mai mult decat cele noi.
    An de an!
    Romania cimitirul auto al Europei!
    Dupa Cațu nu prea conteaza ca sunt 6 sau 7 milioane de poluatori!
    Neimpozitati!
    Evazionisti adevărați!

    • Rectificare:
      Evazionistii sunt intre 1 si 2 milioane de români care se ocupa efectiv de adus vechituri.

      Neimpozate de niciun fel.
      Mari poluatori.

      7 milioane este Parcul de auto SH din Ro.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.