Studiu Cushman & Wakefield Echinox: Marii retaileri din România au raportat, în 2021, afaceri în creştere cu 20 % faţă de anul pre-pandemic 2019 / Cele mai mari creșteri, la magazinele de electro-IT și la cele de bricolaj

magazin Foto: Pexels

Marile reţele de retail au înregistrat, în 2021, o cifră de afaceri cumulată cu aproape 20% mai mare faţă de anul pre-pandemic 2019, cu 60% peste rata de creştere a consumului din ultimii doi ani (12,5%), şi peste inflaţia cumulată din perioada 2020-2021, de 7,8%, arată rezultatele studiului “Romania Retail Snapshot”, realizat de Cushman & Wakefield Echinox. 

Potrivit sursei citate, majorarea cifrei de afaceri a marilor retaileri a fost susţinută de deschideri de noi magazine, de revenirea consumului în 2021, care s-a resimţit şi în magazinele fizice, în ciuda restricţiilor impuse de pandemie, precum și de creșterea vânzărilor online. 

Dintre categoriile analizate, doar operatorii de magazine de încălţăminte au înregistrat o scădere a rulajului, în 2021 faţă de 2019, în timp ce toate celelalte domenii au consemnat avansuri cuprinse între 8,4% şi 39,7%, superioare ratei inflaţiei.

Cele mai mari creşteri ale cifrei de afaceri au fost înregistrate pentru retailerii care comercializează produse Electro – IT (39,7%), DIY – Do-It-Yourself (26,4%), magazine specializate (petshop-uri, farmacii, puncte de vânzare ziare, tutun etc) – de 22,9%, articole sportive (19%) şi bunuri de larg consum – FMCG (18,1%).

Studiul a analizat evoluţia cifrei de afaceri pentru 110 de companii de retail din 12 domenii diferite, respectiv FMCG, fashion, DIY, articole sportive, încălţăminte, articole pentru copii, bijuterii, home & deco, restaurante şi cafenele, cosmetică, electro-IT, magazine specializate. 

Companiile incluse în cercetare au raportat, în 2021, o cifră de afaceri cumulată de 27,5 miliarde de euro, comparativ cu 22,9 miliarde de euro în 2019, respectiv 24,8 miliarde de euro în 2020. 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: