Studiu: China a cheltuit cel puțin 230 de miliarde de dolari pentru a susține industria automobilelor electrice

masina electrica, incarcare electrica Sursa foto: Unsplash

China a cheltuit 230,8 miliarde de dolari pe parcursul a peste un deceniu pentru a susține industria automobilelor electrice, potrivit unei analize publicate joi de Centrul pentru Studii Strategice și Internaționale, cu sediul în Statele Unite, potrivit unui studiu realizat de Centrul pentru Studii Strategice și Internaționale, scrie CNBC.

Potrivit raportului, dimensiunea sprijinului guvernamental reprezintă 18,8% din vânzările totale de mașini electrice între 2009 și 2023. Raportul dintre aceste cheltuieli și vânzările de vehicule electrice a scăzut de la peste 40% în anii anteriori anului 2017, la puțin peste 11% în 2023.

Constatările vin în contextul în care UE intenționează să impună tarife la importurile de mașini electrice chinezești din cauza utilizării subvențiilor în producția acestora. Luna trecută, SUA au anunțat că vor majora taxele la importurile de vehicule electrice chinezești la 100%.

Sprijinul acordat de Beijing mașinilor electrice a inclus politici nemonetare care au favorizat producătorii auto naționali în detrimentul celor străini. Dar el a remarcat, de asemenea, că SUA nu a creat condiții la fel de atractive ca cele din China pentru dezvoltarea propriei industrii de automobile electrice.

Subvențiile guvernamentale nu au mers neapărat direct către dezvoltarea de automobile. În primii ani de dezvoltare a vehiculelor electrice în China, Ministerul de Finanțe a declarat că a descoperit cel puțin cinci companii care au înșelat guvernul cu peste 1 miliard de yuani (140 de milioane de dolari).

Vehiculele fabricate în China au beneficiat, de asemenea, de penetrarea crescândă a mașinilor electrice în țară, reducând o piață altădată profitabilă pentru producătorii auto străini. Concurența este atât de acerbă încât analiștii Bank of America au declarat săptămâna aceasta că marii producători auto americani ar trebui să părăsească China și să își concentreze resursele în altă parte.

BYD a scăzut în ultimele 12 luni la echivalentul a 739 de dolari pe mașină, conform analizei CLSA din primul trimestru. Producția Tesla a scăzut la 2.919 de dolari, arată datele.

Industria vehiculelor electrice s-a confruntat în ultimul an cu un război intens al prețurilor, companiile auto fie reducând prețurile, fie lansând linii de produse cu prețuri mai mici.

Start-up-ul chinezesc de mașini electrice Nio, care încă operează în pierdere, a declarat luna trecută că se așteaptă ca aproximativ 10 producători auto să piardă piața din China, rămânând 20 până la 30 de jucători.

Statele Unite și-au intensificat eforturile de susținere a mașinilor electrice. Legea privind reducerea inflației, promulgată în august 2022, a alocat 370 de miliarde de dolari pentru promovarea tehnologiilor curate.

Kennedy a subliniat că legislația prevede un credit de 7.500 de dolari pentru achizițiile de mașini electrice eligibile. Acest lucru este în contrast cu sprijinul mediu acordat de China pentru achiziționarea unei mașini electrice, de 4 600 de dolari în 2023 – care este în scădere de la 13 860 de dolari în 2018.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: