Potenţialii cumpărători de maşini electrice sunt motivaţi în primul rând de economiile la combustibil, mai mult decât de preocupări ecologice, potrivit unui studiu publicat joi de cabinetul Deloitte, relatează AFP, citat de Agerpres.
În toată lumea, conducătorii auto plasează în fruntea criteriilor lor de alegere a unei maşini electrice costul de utilizare mai mic în comparaţie cu combustibilul.
Doar în China, cea mai mare piaţă electrică din lume, şoferii aleg mai întâi aceste noi motoare pentru experienţa de condus.
Urmează preocuparea de a limita încălzirea climei, subvenţiile pentru achiziţii şi perspectiva de economii în ceea ce priveşte întreţinerea.
Interesul pentru vehiculele electrice a crescut uşor în 2022 (8% din intenţiile de cumpărare în Franţa), dar marea majoritate a conducătorilor auto încă iau în considerare un motor pe benzină, diesel sau un hibrid pentru următorul lor vehicul, nou sau de ocazie.
Cu excepţia Chinei, unde electricele reprezintă deja 27% din intenţiile de cumpărare. Majoritatea potenţialilor cumpărători de vehicule electrice sunt preocupaţi în principal de timpul de încărcare, autonomia vehiculelor şi preţul acestora, care rămâne crescut.
În timp ce preţurile maşinilor continuă să crească, aproape o treime dintre francezi nu intenţionează sa investească mai mult de 15.000 de euro în următorul lor vehicul. O altă treime intenţionează să-l cumpere la un preţ între 15 şi 30.000 de euro.
„Ceea ce contează, în plus, este durabilitatea, fiabilitatea, calitatea”, subliniază expertul Deloitte Guillaume Crunelle. “Începi sa-ţi faci ideea că vei cumpăra un vehicul scump şi te aştepţi să dureze mai mult”.
Dintre francezii chestionaţi în acest studiu, 74% dintre cei care conduc o maşină la mâna a doua intenţionează să cumpere una, mai întâi din motive de mijloace financiare şi 20% dintre proprietarii de maşini noi se gândesc şi ei la o oportunitate pentru următoarea.
Cumpărătorii de maşini noi par să se fi resemnat în faţa dificultăţilor logistice ale industriei auto: 65% dintre francezi spun că sunt gata să aştepte între două săptămâni şi trei luni înainte de a-şi primi noul vehicul, chiar dacă doar 11% declară că sunt gata să aştepte mai mult.
La nivel global, aproape jumătate dintre consumatorii din Statele Unite, China şi Asia de Sud-Est consideră această întârziere acceptabilă.
Acest sondaj a fost realizat online între septembrie şi octombrie 2022, pe un eşantion de peste 26.000 de persoane din 24 de ţări, între care 1.006 de persoane în Franţa.