Studiu: Becurile LED, prima opțiune când vine vorba de optimizarea consumului de energie în locuință

bec, lumina, curent, energie electrica, bani, factura Sursa foto: Pixabay

La modalitățile de reducere a consumului de energie electrică, becurile LED sunt prima opțiune când vine vorba de optimizarea de acasă, arată un studiu realizat de Charger.ro, integrator de soluții și servicii pentru industria energiei verzi.

În ce privește optimizarea consumului de energie electrică în locuințe, 7 din 10 respondenți au luat în considerare pregătirea locuinței pentru consumul de energie din anotimpul rece, cu precădere în rândul bărbaților și al persoanelor cu vârste de peste 44 de ani. Cei între 18 – 24 ani sunt cel mai puțin implicați în astfel de demersuri, 4 din 10 dintre aceștia declarând că nu s-au gândit la asta.

La modalitățile de reducere a consumului de energie electrică, becurile LED sunt prima opțiune când vine vorba de optimizarea de acasă, iar 9 din 10 dintre cei care spun că fac demersuri în acest sens le menționează. Aparatele casnice cu eficiență sporită sunt menționate pe locul 2 cu 66% mențiuni, urmate de refacerea izolației casei (40%). Sistemele smart-home pe bază de senzori care opresc risipa inutilă de energie electrică sunt o viitoare opțiune pentru 25% dintre respondenți, la fel și achiziționarea de panouri fotovoltaice (20%). Soba pe lemne (13%), caloriferele electrice (9%) și pompele de căldură (6%) reprezintă alte modalități de reducere a consumului energiei electrice în locuințe menționate de respondenți, pe care aceștia le iau în considerare.

„Uitându-ne la trendurile de consum și motivațiile consumatorului casnic, observăm o oportunitate de creștere a industriei energiei verzi care are la bază mai degrabă intențiile de economisire decât pe cele de reducere a emisiilor poluante. Spre exemplu, mulți dintre români încă folosesc sobele pe lemne iar alții le iau în considerare ca o alternativă de încălzire, în ciuda impactului major asupra mediului. Pentru majoritatea populației, soluțiile verzi trebuie să demonstreze în primul rând un avantaj financiar major, schimbarea de comportament se produce mai ușor decât schimbarea mentalității,” explică Silvia Luican, fondator IZI data, agenție de studii de piață.

Metodologia folosită pentru acest studiu a fost de tip Omnibus, reprezentativ național urban, chestionare autoadministrate online în rândul a 1.001 respondenți cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, utilizatori de internet. Perioada de colectare 9 – 16 septembrie 2022.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: