Linia de troleibuze 65 din Capitală va funcţiona de sâmbătă, 26 iunie, doar în zilele lucrătoare şi la orele de vârf, măsura fiind parte a proiectului de reorganizare a sistemului de transport din Regiunea Bucureşti – Ilfov, conceptul introdus în premieră după Revoluţie fiind acela al liniilor care funcţionează numai în anumite zile ale săptămânii, potrivit unui comunicat al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI).
Linia 65 are traseu în Nordul Bucureştiului, între Pajura şi Gara de Nord, va funcţiona de luni până vineri între orele 06.30 – 09.30, respectiv 16.00 – 20.00, iar vehiculele care ies de pe traseu vor fi relocate pe linia de troleibuze 86, un traseu foarte solicitat.
Modificări de trasee sunt anunţate şi pentru liniile 268, 163, 117 şi 261.
Reducerea bugetului pentru Societatea de Transport Bucureşti cu aproape 300 de milioane de lei a dus la retragerea din circulaţie a unui număr însemnat de vehicule, mai ales de autobuze, iar timpul de aşteptare în staţii a crescut, susţine Sindicatul Transportatorilor din STB.
Potrivit datelor oficiale, STB are 1.147 de autobuze, 486 de tramvaie şi 297 de troleibuze, dar nu toate sunt în parcul activ, disponibile pentru circulaţie.
Modificările, pe larg:
Începând de sâmbătă, 26.06.2021, vor fi aplicate următoarele măsuri de reorganizare:
Linia de autobuz 117 va funcționa, pe sensul spre terminalul „Piața Sf. Vineri”, pe un traseu modificat în zona rondului George Coșbuc (situat la intersecția bulevardelor Libertății și Regina Maria), urmând ca autobuzele să traverseze această intersecție pe spațiul carosabil central. Astfel, autobuzele liniei 117 nu vor mai efectua opriri în stația inițială „Piața Regina Maria” situată în rond, ci în stația „Piața Regina Maria” amplasată pe Bd. Regina Maria, aferentă liniilor de tramvai 23 și 32.
Linia de autobuz 163 va funcționa pe un traseu scurtat până la terminalul „Piața Operei”. Astfel, autobuzele liniei 163 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Giulești Sârbi” și Calea Plevnei/ Str. Știrbei Vodă, apoi pe un traseu modificat, pe Str. Știrbei Vodă, Splaiul Independenței, Bd. Eroii Sanitari, până la stația „Piața Operei” (aferentă liniilor 61, 69, 90, 104 și 336), cu întoarcere pe Bd. Eroii Sanitari, Bd. Eroilor, Str. Știrbei Vodă, Calea Plevnei, după care vor urma traseul de bază.
Pe traseul modificat, autobuzele liniei 163 vor efectua opriri în stațiile „Pod Eroilor” (situată pe Splaiul Independenței, comună cu cea a liniei 104), „Piața Operei” (situate pe Bd. Eroii Sanitari, comune cu cele ale liniei 104) și „Pod Eroilor” (situată pe Bd. Eroilor, comună cu cea a liniilor 122, 137, 138, 168, 196, 226, 268, 368, 781, N110 și N116).
Totodată, stația „Știrbei Vodă”, aferentă liniei 163, situată pe Str. Știrbei Vodă, pe sensul spre terminalul „Giulești Sârbi”, va fi suspendată.
Linia de autobuz 261 va funcționa pe un traseu modificat pe sensul către terminalul „Complex Comercial Băneasa”. Astfel, autobuzele liniei 261 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Piața Presei” și intersecția Șos. București-Ploiești/ Str. Elena Văcărescu, apoi pe un traseu modificat, pe Șos. București-Ploiești, bretea Pasaj Băneasa, Șos. București-Ploiești, Bd. Ion Ionescu de la Brad, după care vor urma traseul de bază.
Pe traseul modificat, autobuzele liniei 261 vor efectua opriri în stația „Pod Băneasa”, aferentă liniilor 203, 304, 335, 361, 783, R441, R442, R443, R444, R446, R447, R448 și R477. Pe sensul opus, traseul liniei 261 nu va fi modificat.
Linia de troleibuz 65 va funcționa doar în zilele de luni până vineri, numai în intervalele orare aferente perioadelor aglomerate ale zilei, respectiv 06:30 – 09:30 și 16:00 – 20:00, având în vedere că aceasta funcționează pe tronsoane comune cu liniile 86 și 97.
În afara perioadelor de funcționare a liniei 65, troleibuzele aferente vor circula pe linia 86, asigurând astfel o capacitate de transport sporită pe traseul „Dridu” – „Arena Națională”.
Abonamentele achiziționate pe linia de troleibuz 65 vor putea fi folosite (pe toată durata de funcționare a serviciului de transport public) și pe liniile cu traseu comun (dar numai pe porțiunea de traseu comun), cu aplicarea obligatorie a procedeului de validare multiplă (apăsând tasta “r” înainte de a apropia cardul de validator, în autobuzele Otokar și Mercedes Citaro hibrid, sau tasta 2 a validatorului, în celelalte vehicule).
Linia de autobuz 268 va fi desființată, având în vedere că aceasta funcționează pe tronsoane comune cu liniile 168 și 368. Autobuzele retrase de pe linia 268 vor fi redistribuite pe liniile 168 și 368, asigurând astfel o capacitate de transport sporită pe traseele „Piața Romană” – „Cartier Constantin Brâncuși” și „Piața Romană” – „Valea Oltului”.
Totodată, abonamentele achiziționate pe linia de autobuz 268 vor putea fi folosite, până la expirare, pe toate liniile cu traseu comun (dar numai pe porțiunea de traseu comun), cu aplicarea obligatorie a procedeului de validare multiplă (apăsând tasta “r” înainte de a apropia cardul de validator, în autobuzele Otokar și Mercedes Citaro hibrid, sau tasta 2 a validatorului, în celelalte vehicule).
Autobuzele liniei 368 vor efectua opriri suplimentare pe sensul către terminalul „Valea Oltului”, în stația „Piața Romană”, situată pe Bd. General Gheorghe Magheru, comună cu cea a liniilor 300, 381, 783, N117 și N119.
Tramvaiele liniilor 23 și 27 și autobuzele liniei 232 vor efectua opriri suplimentare pe Str. 11 Iunie, pe ambele sensuri, în stația „Parcul Carol I” (aferentă liniilor 7 și 47), pentru crearea unor conexiuni suplimentare de transport în această zonă.
De la aceeași dată, indicativele liniilor 331Bis și R447Bis vor avea o formă scurtată, care va fi aplicată în viitor pentru codificarea tuturor variantelor de traseu „Bis” ale liniilor de transport public. Astfel, linia 331Bis va deveni 331B, iar linia regională R447Bis va deveni R447B.