Producătorul spaniol de oţel Sidenor este în discuţii cu Talgo pentru a achiziţiona o parte sau toate acţiunile constructorului feroviar din Spania, a informat luni Talgo, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Oficialii spanioli au declarat în repetate rânduri că Talgo este o companie strategică, dat fiind accesul său la informaţii sensibile cu privire la reţeaua feroviară din Spania şi, pe cale de consecinţă, asupra securităţii naţionale.

Săptămâna trecută, Sidenor a trimis o scrisoare Talgo în care preciza că ia în considerare o ofertă o parte sau toate acţiunile constructorului feroviar, titlurile Talgo înregistrând atunci un avans de peste 6% la Bursa de la Madrid.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Ministrul Economiei, Carlos Cuerpo, a sugerat săptămâna trecută că Executivul ar sprijini o potenţială ofertă a unei firme industriale spaniole, cum ar fi Sidenor.

“Ofertele vin din sectorul privat, de la companii care sunt solvabile, de natură naţională şi industrială, şi, desigur, acesta este unul din obiectivele pe care le avem pentru firmele noastre strategice, cum ar fi Talgo”, le-a spus jurnaliştilor Cuerpo.

În august, Guvernul spaniol a blocat o ofertă publică de preluare lansată de consorţiul ungar Ganz Mavag Europe pentru Talgo, apreciind că această tranzacţie ar “antrena riscuri pentru securitatea naţională şi ordinea publică”.

Un oficial guvernamental spaniol de rang înalt a declarat că Madridul s-a opus ofertei de 619 milioane de euro pentru Talgo în parte pentru că societatea ar putea contribui la reconstrucția Ucrainei, ajutând-o să își consolideze legăturile feroviare cu UE.

„Unul dintre cele mai mari interese ale Ucrainei este legătura feroviară”, a declarat oficialul pentru Financial Times, subliniind că Talgo ar putea ajuta Ucraina să depășească un mare impediment: faptul că șinele sale de cale ferată au o lățime diferită.

În martie, consorţiul Ganz Mavag Europe Private Limited, din care fac parte grupul feroviar Magyar Vagon şi fondul deţinut de statul ungar Corvinus Zrt., a lansat o ofertă publică, în valoare de 619 milioane de euro, pentru preluarea tuturor acţiunilor Talgo, producătorul celebrelor trenuri de mare viteză AVE. Oferta reprezenta o primă de 17% faţă de preţul acţiunilor Talgo în acel moment.

Înfiinţat în anul 1942, Grupul Talgo este principalul furnizor de trenuri pentru compania feroviară spaniolă Renfe. Compania, la care principalul acţionar este fondul de investiţii Trilantica, exportă trenuri în special în Germania, Arabia Saudită, Danemarca, Egipt şi SUA.