Sondaj: Patronii IMM-urilor din România se simt mai puțin sclavi ai propriei companii decât cei din Ungaria

oameni de afaceri, antreprenorim business Sursa: Unsplash

Unul din trei antreprenori de IMM-uri din România participă doar la deciziile strategice ale companiei, în timp ce 43% oferă departamentelor libertatea de a lua decizii pentru a-și atinge obiectivele, potrivit unui sondaj realizat în România și Ungaria, potrivit unui raport realizat de MiniCRM, furnizor regional de soluții software de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM) pentru IMM-uri, fondat în Ungaria și prezent în România din 2015.

„Doar 31% dintre managerii de IMM-uri din Ungaria acordă o astfel de autonomie subordonaților lor, se arată în studiu. Cercetarea IMM a fost realizată de MiniCRM, unul dintre principalii furnizori regionali de soluții software de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM) pentru IMM-uri, fondat în Ungaria și prezent în România din 2015. În timp ce proporția antreprenorilor care au o viziune personală asupra propriului rol în companie este similară în cele două țări (86% în România și, respectiv, 87% în Ungaria), există o diferență în ceea ce privește viziunea pentru companie. 74% dintre proprietarii de IMM-uri din România știu cum văd evoluția firmei, în timp ce vecinii au claritate asupra viziunii în pondere de 68%. Datele din România arată, de asemenea, că prioritățile pentru realizarea viziunii antreprenorilor sunt adoptarea soluțiilor de automatizare a proceselor (57%), extinderea pe piață (57%), precum și dezvoltarea organizațională și extinderea managementului (54%)”, potrivit raportului.

Toate acestea arată o abordare matură și profesionistă, potrivit lui Csaba Rácz, CEO al MiniCRM, mai ales din perspectiva faptului că jumătate dintre respondenți (51%) au mai mult de un deceniu și jumătate de experiență în afaceri, iar 40% dintre antreprenorii chestionați au trecut prin crize economice majore în trecutul recent: criza financiară începută în 2008 și perioada pandemică și post-pandemică din 2022-2023.

Există o diferență considerabilă între proprietarii de IMM-uri din cele două țări în ceea ce privește percepția „sunt sclavul companiei mele”. În timp ce 10% dintre patronii din Ungaria sunt complet de acord și 35% tind să fie de acord, în România proporțiile sunt de 6% și, respectiv, 26%. Acest fapt sugerează că antreprenorii din România se află într-o situație mai bună în ceea ce privește echilibrul dintre viața profesională și cea privată decât omologii lor din Ungaria. În ceea ce privește implicarea în companie, nu există totuși o diferență majoră: mai mult de 67% dintre proprietarii de IMM-uri din România consideră că joacă un rol important în viața companiei lor, în timp ce în Ungaria 71% consideră că fără ei compania nu ar putea funcționa eficient.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: