Sondaj. 40% din 650 de companii care au postat anunțuri de angajare au recunoscut că acestea sunt false. Erau menite să pună presiune pe angajații existenți

job, angajare, candidat Sursa foto: Dreamstime Casaalmare

Platforma pentru anunțuri de recrutare Resume Builder a desfășurat un sondaj cu 650 de manageri, iar 40% dintre aceștia au declarat că firmele lor au postat și mesaje false, în ultimul an. Deși acestea păreau reale, iar în unele cazuri cei care au aplicat au fost chiar intervievați, de fapt companiile nu căutau angajați. O altă concluzie a fost că trei din zece companii au, în prezent, informări de angajare false pe site-urile lor sau pe platforme dedicate. Fără a fi vorba de o escrocherie, așa cum se întâmplă în unele cazuri de anunțuri on-line care urmăresc să colecteze date personale, anunțurile despre joburi-fantomă, date de companii prestigioase, sunt create de managerii de resurse umane pentru a pune presiune pe angajații existenți, scrie Biziday.

Dintre companiile care au recurs la această practică, majoritatea au postat între unul și cinci anunțuri false, chiar dacă au, în același timp, și campanii de recrutare pentru joburi reale. Anunțurile cu joburi false acoperă toate nivelurile de experitiză, de la poziții de începători până la joburi la nivel executiv. De asemenea, o mare parte dintre companii i-au contactat pe unii dintre candidați și chiar au “regizat” un interviu de angajare.

Separat, 60% din cei 650 de manageri intervievați au declarat că au păstrat CV-urile depuse de candidați “pentru o dată ulterioară”, întrucât nu aveau nevoie de forță de muncă.

Șapte din zece manageri consideră că practica este acceptabilă din punct de vedere moral și benefică pentru afaceri, contribuind atât la stoparea creșterii cheltuielilor, cât și la creșterea veniturilor, fiind și o formă de publicitate. Managerii spun că, una peste alta, productivitatea și “moralul” angajaților existenți este astfel îmbunătățită. În schimb, Resume Builder consideră că, deși nu este ceva nou, fenomenul este unul îngrijorător, prin amploare. Anunțurile-fantomă complică eforturile persoanelor care își caută un loc de muncă, iar în final reputația companiilor poate fi afectată.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: