Skoda se gândește la producția unui model Octavia electric, potrivit CEO-ului Thomas Schäfer. Dar, Schäfer spune că modelul, oferit până acum ca motor cu combustie și hibrid plug-in, nu va fi lansat ca vehicul pur electric decât după 2025.
„În a doua jumătate a deceniului actual, ne gândim intens la un E-Octavia – omologul electric al modelului nostru de succes de zeci de ani, nucleul mărcii noastre”, a declarat șeful Skoda revistei de afaceri germane Handelsblatt. De asemenea, acesta lasă să scape în raport că lansările pe piață ale BEV-urilor deja anunțate ar putea fi mai rapide decât s-a sugerat atunci când compania și-a prezentat noua strategie în iunie.
În urmă cu trei luni, Skoda a anunțat trei modele BEV până în 2030, care urmează să fie poziționate sub Enyaq iV în ceea ce privește prețul și dimensiunea. Unul dintre ele este o mașină electrică mică, la fel cum intenționează și mărcile VW și Cupra (SEAT). Potrivit lui Schäfer, mașina electrică urbană urmează să fie lansată pe piață în 2025 sau 2026 și se va deosebi în primul rând de concurența propriului grup prin „un concept de vehicul independent, orientat spre spațiu”.
Ceea ce este clar este că lansarea vânzărilor Enyaq iV Coupé va avea loc cu siguranță înainte de 2025. O declarație oficială a producătorului auto ceh la începutul acestei luni spunea că Enyaq iV Coupé va fi pus în vânzare la începutul anului 2022. Handelsblatt spune acum că varianta coupé va fi adăugată „rapid anul acesta”.
În prezent, Skoda oferă trei modele electrificate: Pe lângă Enyaq iV complet electric, producătorul oferă doi hibrizi plug-in, Superb iV și Octavia iV. Compania a scos din gamă automobilul electric Skoda Citigo e iV în 2020.
În iunie, marca a anunțat în noua sa strategie că dorește să obțină o cotă de vânzare a modelelor complet electrice în Europa de 50% până la 70% până în 2030, în funcție de dezvoltarea pieței. Inferior față de așteptările VW, unde consiliul de administrație urmărește o cotă de mașini pur electrice în vânzările europene de peste 70% până în 2030.
Skoda, însă, vinde un număr relativ mare de mașini în țările emergente și în curs de dezvoltare , unde trecerea la mașinile electrice va dura mai mult.