Situație inedită la Ministerul Transporturilor: Compania de Drumuri derulează simultan două licitații pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe Autostrada Transilvania

Viaduct Suplacu Barcău Captură YouTube

Compania de Drumuri a lansat o nouă licitație pentru finalizarea lucrărilor pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș al Autostrăzii Transilvania, dar a omis să anuleze licitația din 2020 pentru același lot de 26 de kilometri, iar în Sistemul Electronic de Achiziții Publice sunt două proceduri active, cu același obiect, dar cu valori diferite: licitația publicată vineri, 6 ianuarie 2023, cu o valoare de un miliard lei și cea din decembrie 2020 cu o valoare cuprinsă între 503 și 571 milioane lei. Pentru acest lot câștigat inițial de Asocierea Erbașu – Vahostav, CNAIR a avut contestații de la Selina, contractul fiind reziliat în 2022.

Astfel, licitația din 2020 pentru Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș figurează „în desfășurare” în SEAP conform capturii Economedia, în timp ce pentru același lot noua licitație de un miliard de lei a fost publicată astăzi în SEAP.

Captură SEAP: licitație 2020 Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș

Este lotul cu viaductul construit de Bechtel la Suplacu de Barcău (jud. Bihor), viaduct de 1,6 kilometri, unul dintre cele mai lungi din țară. Pe Autostrada Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea (Biharia) lipsesc contracte semnate pe trei loturi cu o lungime totală de 96 de km, cel mai important fiind tronsonul de 41 km cu tunelul de la Meseș. Economedia a publicat miercuri o analiză privind Autostrada Transilvania, inclusiv lotul cu viaductul Bechtel.

Noua licitație are o valoare de aproape un miliard de lei, iar durata de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, a anunțat joi șeful CNAIR, Cristian Pistol.

„Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitație, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor!

Contractul finanțat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA).

Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care:

– 3 viaducte,

– 8 pasaje

– 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare

Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013.

CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016”, a afirmat Cristian Pistol.

Între Cluj-Napoca și Oradea, cel târziu la toamnă, constructorul Nurol din Turcia este așteptat să finalizeze lucrările de pe lotul de 14 km Nușfalău – Suplacu de Barcău (aproximativ 70% execuție), dar CNAIR trebuie să-i asigure și descărcările.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. CNAIR trebuie desfiintat . In Ministerul Transporturilor sa fie infiintata o directie de specialitate si contractele sa se deruleze cu companii de proiect , straine sau autohtone.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.