Site-ul Autostrăzii Ploiești-Brașov s-a pierdut pe drum. La fel și ,,Diagrama lui Gantt” promisă de Grindeanu încă din ianuarie

Site Autostrada A 3 Ploiești Brașov

Autostrada Ploiești-Brașov, prima autostradă cu site oficial dedicat în România nu avansează nici măcar în lumea virtuală, ultima informare publică despre progresul unuia dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din România fiind din data de 11 ianuarie 2022. A doua autostradă cu site dedicat de la CNAIR este Făgăraș-Brașov  ultima actualizare fiind, totuși din mai 2022.

Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri lansau în martie 2021 pagina de internet ,,ploiesti-brasov.ro” cu promisiunea informării ,,la zi” despre evoluția Autostrăzii de pe Valea Prahovei. Anul trecut, CNAIR a publicat constant informări și decizii despre proiect, inclusiv ședințe la care au participat și autoritățile locale, dar în 2022, singura informare despre contractul de proiectare semnat cu Consitrans este din 11 ianuarie 2022 : ,,Marți, 11.01.2022, a avut loc o nouă întâlnire a reprezentanților CNAIR cu cei ai autorităților locale din zonele care sunt poziționate pe variantele de traseu ale obiectivului de investiție “Autostrada București – Brașov, Tronson Ploiești – Brașov”.  În cadrul acestei ședințe, Prestatorul a prezentat participanților variantele de traseul studiate în cadrul documentației Analiză Multicriterială de Traseu Etapa 1, precum și corelarea acestora cu proiectele derulate de către CJ Prahova (VO Bușteni – Azuga, VO Comarnic, etc).”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a promis încă de la începutul mandatului informarea constantă a publicului privind evoluția marilor proiecte de infrastructură. Deocamdată, ,,diagrama lui Gantt” prin care promitea comparația între stadiul real al șantierelor și graficul stabilit și filmările din dronă au rămas neonorate. (n.r o certificatele negative intermediare nu au fost detaliate, iar camerele video urmează să fie montate doar pe viitoarele șantiere ale Autostrăzii Moldovei).

Ministrul Grindeanu a subliniat, la mai multe conferințe că este nemulțumit de termenul stabilit pentru documentația tehnică (revizuire SF și Proiect Tehnic)  dublând eronat durata contractului.

Datele oficiale CNAIR : Vineri, 12.02.2021, CNAIR a semnat cu SC CONSITRANS S.R.L.  contractul pentru  „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru “Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov””.

Valoarea contractului este de 46.554.284,02 Lei fără TVA, obiectivul fiind finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile.

Durata de realizare a serviciilor de proiectare este:

  • 30 de luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate;
  • 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC);
  • 6 luni pentru Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE).

Ultima actualizare oficială a progresului pentru A 3 Ploiești -Brașov este din luna martie 2022, pe secțiunea dedicată tuturor proiectelor CNAIR :  ,,IN DATA DE 07.03.2022, PRESTATORUL A TRANSMIS TEMA DE PROIECTARE PENTRU STUDIUL GEOTEHNIC AFERENT SECTORULUI CRISTIAN-CODLEA. AU FOST FINALIZATE INVESTIGATIILE GEOTEHNICE SECTORUL CRISTIAN-CODLEA SI AU FOST EMISE OBSERVATII.”

Site-ul Autostrăzii A 3 Ploiești-Brașov, accesibil din pagina de internet a CNAIR :

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: