Transporturile agabaritice distrug sistematic drumurile naționale, susține sindicatul ,,Elie Radu”, sindicatul reprezentativ din CNAIR care îi solicită ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu ca activitatea de verificare a camioanelor agabaritice să fie preluată de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) la Compania de Drumuri. La începutul anului, sindicatul îi solicita ministrului de resort ca ISCTR să reia ,,controalele reale” pentru camioane, PNL schimbând șeful ISCTR care în mandatul lui Cătălin Drulă începuse ,,controale pe bune“.
Sindicatul drumarilor transmite că cel mai eficient control îl pot face cei care sunt responsabili cu întreținerea și repararea rețelei de autostrăzi și Drumuri Naționale : ,, Transporturile care depășesc greutatea maximă admisă distrug sistematic drumurile!
„Deoarece constatăm că nu putem repara drumurile, în ritmul în care le distrug transportatorii, am solicitat domnului ministru:
– modificarea legislaţiei, astfel încât salariaţii noştri să poată verifica şi amenda transporturile agabaritice neautorizate;
– achiziţionarea de instalaţii care sesizează şi alarmează în privinţa transporturilor agabaritice aşa cum se procedează în alte ţări din Europa. În prezent CNAIR are montaţi contori clasificatori care furnizează date referitoare la greutatea totală a autovehiculelor care circulă pe autostrăzi şi drumurile naţionale. Din analiza datelor furnizate de un contor Peek, montat pe autostrada A1, am constatat că majoritatea autovehiculelor de transport au o greutate cuprinsă între 55 şi 80 tone, în condiţiile în care greutatea maximă admisă este de 40 tone”, a transmis Sindicatul din CNAIR.