Benedetto Vigna, CEO-ul Ferrari, a promis marți că noul vehicul electric al constructorului de automobile de lux va oferi șoferilor același vuiet ca și motoarele sale clasice cu combustie, scrie CNBC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania italiană va lansa primul său vehicul complet electric în ultimul trimestru al anului 2025 și va deschide în iunie o nouă unitate de producție în Maranello, Italia, pentru a fabrica motoare electrice, pachete de baterii și invertoare de putere.

Ferrari preconizează că aproximativ 60% din vânzările sale vor fi împărțite între mașini complet electrice și hibride până în 2026, în timp ce încearcă să își stabilească o cotă de piață cu o nouă gamă de supercaruri electrice de înaltă performanță.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Vigna a declarat marți la CNBC că firma va continua să se concentreze pe performanță, design și experiență de condus în gama sa de vehicule electrice, insistând că “mașinile electrice nu sunt silențioase”.

“Când vorbim despre mașini de lux, cum sunt mașinile noastre, vorbim despre emoția pe care suntem capabili să o oferim clientului nostru, deci nu vorbim despre mașini funcționale, cum sunt alte EV-uri pe care le vedeți pe șosea”, a spus el.

“Nu avem nicio îndoială, sincer, că putem oferi o experiență unică clientului nostru, pentru că putem exploata tehnologia într-un mod unic. Asta a făcut compania noastră încă de la început.”

Deși sistemele de propulsie electrice tipice sunt în mare parte silențioase, inginerii Ferrari lucrează la “semnături sonore” pentru vehiculele sale electrice, pentru a reproduce vuietul caracteristic al motoarelor cu combustie care au propulsat mașinile sale sport din 1947.

Acțiunile Ferrari s-au bucurat de un start excelent în 2024, cu o creștere de aproape 29% de la începutul anului până în prezent, după un salt de 59% în 2023. Compania a înregistrat anul trecut un profit record, cu un profit net anual în creștere cu 34%, depășind pentru prima dată 1 miliard de euro.

Săptămâna trecută, firma de cercetare CFRA a retrogradat acțiunile de la “buy” la “hold” (menține), pe fondul “creșterii masive” înregistrate de acțiuni până în prezent în acest an.

“În timp ce continuăm să considerăm compania ca fiind unul dintre numele de cea mai bună calitate din industria auto, cu marje brute de top în industrie (circa 50% în 2023), o putere de stabilire a prețurilor de neegalat și un portofoliu puternic datorat forței globale a mărcii sale de lux, evaluarea actuală a acțiunilor pare să reflecte acum aceste aspecte pozitive”, a declarat Garrett Nelson, analist senior de acțiuni CFRA, într-o notă de cercetare.