Șeful CNAIR, pe șantierul lotului 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești: Astaldi are o întârziere de 3% față de graficul aprobat/ Constructorul invocă problemele din pandemie, prețurile materialelor de construcții și războiul din Ucraina

A 1 Lot 5 Sursa Foto CNAIR

Lotul 5 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești unde lucrează Astaldi a ajuns la un stadiu fizic de aproape 10%, în întârziere cu trei procente față de graficul aprobat, a anunțat, joi, la o verificare pe șantier, șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Coincidență sau nu, în ziua desemnării constructorului Astaldi drept câștigător al contractului pentru proiectarea și execuția lotului 3 Cornetu – Tigveni (37 km), ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu și directorul CNAIR au verificat șantierul Astaldi de pe lotul 5 Pitești – Curtea de Argeș (30 km).

Principalele declarații:

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Cristian Pistol: „O mică întârziere față de graficul aprobat, nu e mare, sunt 3 procente, dar fac diferența, așa că așteptăm… e un mic decalaj, antreprenorul se mișcă, se poate și mai bine, e o firmă puternică, sper să-l recupereze repede”.

Constructor: „Suferim de o situație, după Covid s-a trecut la o altă provocare, criza de materii prime de la sfârșitul anului trecut și acum războiul din Ucraina. Oricine vrea să muncească cu noi vrea banii înainte, sunt probleme cu furnizarea de material, s-a pierdut acest flux natural de aprovizionare marfă. E o problemă cu utilajele și din cauza crizei de cipuri…”

Sorin Grindeanu: Pare că e prima autostradă care traversează Carpații, la 35 de ani de la Revoluție, spre rușinea noastră”.

Lucrările la această secțiune cu o lungime de 30,35 km au început în data de 1 septembrie 2021. Valoarea contractului este de 1,710 miliarde de lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată prin fonduri Europene nerambursabile (POIM 2014-2021).

Constructor: Astaldi (WEBUILD) SPA -ITALIA.
Contract semnat în mai 2020.
Proiectare: 12 luni
Execuție lucrări: 48 luni
Stadiu fizic: 9,20%.
Termen contractual de finalizare: 2025.

Şantierul în cifre:

Antreprenorul Astaldi din Italia (n.r. constructorul Podului de la Brăila) trebuie să mobilizeze potrivit ofertei depuse peste 1.000 de drumari şi 600 de utilaje, iar termenul de realizare este de 4 ani. Traseul acestei secțiuni începe în zona localităţii Curtea de Argeş şi continuă paralel cu râul Argeș până la actuala centură a Municipiului Pitești. Viteza de proiectare este de 120 km/h, iar platforma autostrăzii este de 26,00 m lăţime.

Lucrări de artă cu o lungime de aproximativ 5 km: Principalele lucrări de artă constau în construcția a 12 poduri, 1 viaduct, 6 pasaje, 3 noduri rutiere, respectiv Curtea de Argeș (conexiune cu DN 73 C), Băiculești și Bascov (conexiune cu DN 7 ), 2 spații de servicii, 2 centre de coordonare și întreținere, la Bascov și la Curtea de Argeș, parcare de scurtă durată pe fiecare sens.

Cantităţi materiale de construcţii: 4,5 milioane mc. de umplutură, suprafaţă asfalt: 550.000 mp, betoane: 500.000 mc., armături: 37.000 tone, piloţi foraţi: 80.000 ml., tabliere metalice: 20.000 tone.

Simulare VIDEO Lot 5:

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: