1700 de drumari cu 500 de utilaje lucrau sâmbătă pe şantierul lotului 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti, tronsonul dintre Balş şi Slatina (40 km.) fiind şantierul cu cea mai bună mobilizare din România, potrivit directorului general al Companiei de Drumuri, ing. Cristian Pistol care a verificat din nou, lucrările pe lotul UMB. Deschiderea circulaţiei pe cele două tronsoane ale Lotului 2 până la sfârşitul anului depinde foarte mult de condiţiile meteo, zonele ,,critice” fiind viaductul peste Olt de la Slatina cu o lungime de 1,6 km., podul Olteţ şi supratraversarea căii ferate de la Găneasa. În postarea publicată pe pagina de Facebook a CNAIR, Pistol evită să facă referiri la scenariile posibile pentru o eventuală deschidere a circulaţiei şi cu restricţii, dar spune că este foarte mulţumit de ritmul lucrărilor (n.r lotul 2) şi avansează anul 2024 pentru finalizarea întregului Drum Expres Craiova – Piteşti :
,,Sunt mulțumit de ritmul lucrărilor de pe tronsonul 2 al drumului expres Craiova-Pitești și sunt convins că dacă și pe celelalte tronsoane se va lucra în același ritm, în anul 2024 se va putea deschide circulatia integral, pe cei peste 121 de km ai primului drum expres din România. Cred intr-un parteneriat corect cu antreprenorii, pentru ca orice eventuala problema sa fie depășita rapid si eficient. Fermitatea și corectitudinea sunt reperele de baza in relatia dintre CNAIR și partenerii companiei, fie ca vorbim de antreprenori, sau pur si simplu de oamenii care folosesc reteaua rutiera din Romania”. a precizat Pistol. Lotul doi a ajuns la un stadiu fizic de execuţie de aprox. 90 % iar termenul contractual de finalizare este 2022. Primul lot, Craiova – Robăneşti (17 km, constructor Tirrena Scavi), a ajuns la aproximativ 35%, iar noul termen de execuţie este 2022 în timp ce pe lotul 3 Valea Mare – Coloneşti (32 km) lucrările de-abia au început. Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 4 Coloneşti – Oarja (32 km) a fost semnat de-abia la început de toamnă dar UMB deja a început producţia de grinzi pentru poduri şi pasaje în fabrica proprie de pe şantier.
Verificările pe şantierul cu cea mai bună mobilizare din România au însă fost ,,taxate” pe pagina de Facebook a Companiei de Drumuri, unii dintre utilizatori sugerând şefului CNAIR să se deplaseze şi pe şantierele întârziate sau cu probleme precum lotul 1 Craiova – Coloneşti sau Biharia – Chiribiş de pe Autostrada Transilvania.