Șeful Airbnb estimează o „revenire a secolului” pentru călătorii

pensiune, romania, bran, turism, vacanta Sursa foto: Unsplash Lucian B

Directorul executiv al Airbnb a prezis joi o „revenire a secolului” pentru călătorii, după ce compania care închiriază cazări a raportat venituri din primul trimestru care au indicat o recuperare puternică pe piața vacanțelor din Statele Unite, scrie Financial Times.

Veniturile trimestriale ale Airbnb, de 887 milioane de dolari, au crescut cu 5% față de aceeași perioadă a anului trecut, deoarece vizitatorii au plătit tarife mai mari pentru proprietăți mai mari și mai rurale. Wall Street se aștepta ca Airbnb să raporteze venituri de 721 milioane dolari pentru trimestrul respectiv.

Numărul rezervărilor – 64,4 milioane – a crescut cu 13% față de primul trimestru al anului trecut, în timp ce costul zilnic mediu a fost de 160 de dolari, în creștere cu 35% față de anul anterior.

„Ne așteptăm ca vacanțele să fie foarte diferite față de înainte. Oamenii descoperă că nu trebuie să fie legați de o singură locație pentru a trăi și a lucra”, a afirmat Brian Chesky, director executiv al companiei.

Suma totală a tuturor nopților și experiențelor rezervate prin Airbnb a ajuns la 10,3 miliarde de dolari, în creștere cu 52% față de aceeași perioadă din 2020, când pandemia a început să afecteze călătoriile și cu 3% mai mare decât în ​​2019. Conform FactSet, analiștii se așteptau la 7,87 miliarde de dolari.

Airbnb a transmis că majorarea a fost determinată de o schimbare către rezervări mai scumpe: mai multe călătorii care includeau familii întregi, mai multe rezervări de case întregi și mai multe destinații non-urbane.

În ciuda depășirii așteptărilor de venituri, Airbnb a înregistrat o pierdere netă în primul trimestru de 1,8 miliarde de dolari, semnificativ mai mult decât prognozele Wall Street privind o pierdere de 680 milioane de dolari.

Brian Chesky, Airbnb: „Trucul este să fii optimist”

Airbnb a declarat că se așteaptă ca rezervările din al doilea trimestru să fie semnificativ mai mari decât în ​​2020, având în vedere impactul puternic al pandemiei în acea perioadă anul trecut. Acesta a spus că se aștepta ca prețurile umflate să persiste.

„Odată cu disponibilitatea crescută a vaccinurilor și eliminarea unor restricții de călătorie, oaspeții au dorit mai mult să caute și să rezerve călătoriile mai târziu în an”, a transmis compania.

Afacerea este însă mai puțin previzibilă în afara SUA. O recuperare în Europa, în special, este dependentă de „severitatea și durata” restricțiilor de călătorie.

„Am văzut o creștere bruscă a rezervărilor în Marea Britanie imediat după ce premierul britanic Boris Johnson a anunțat planurile de ieșire din lockdown în februarie”, a spus compania, „precum și o creștere bruscă a rezervărilor în Franța, după relaxarea restricțiilor de călătorie din mai”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: