Şefa Autostrăzilor: Lucrările pentru loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii de Centură Bucureşti sunt întârziate din cauza lipsei balastului. În mai, pe şantierul A0, ministrul Drulă îi cerea premierului Cîţu rezolvarea problemelor cu exploatarea agregatelor

Şantier A 0 Bucureşti Sud Alsim Alarko Sursa Foto : CNAIR

Constructorul Alsim Alarko din Turcia are întârzieri pe şantierele loturilor 1 şi 2 ale Autostrăzii de Centură Bucureşti Sud – A0 din cauza lipsei agregatelor, a anunţat astăzi, după o verificare pe şantier, şefa Companiei de Drumuri Mariana Ioniţă.

Problema balastului, a materialelor de umplutură pentru şantierele A0 a fost prezentată public pentru prima dată în mai, chiar pe şantierul A0 unde lucrează constructorul turc, atunci ministrul Cătălin Drulă însoţit de vicepremierul Barna explicând că va discuta cu premierul Cîţu pentru a autoriza balastierele.

„Loturile 1 şi 2, în lungime de aproape 37 de kilometri, la a căror limită ne aflăm, sunt în execuţie, se lucrează, se poate lucra şi mai bine, dar este nevoie de acele autorizaţii pentru resursele minerale pentru exploatarea de balast, pentru că e nevoie de umpluturi pe aceste loturi. E vorba de milioane de tone de material din care se va ridica terasamentul, rambleul acestei autostrăzi, care e într-o zonă de câmpie, şi acest material trebuie exploatat din surse specifice, din terasele râurilor. Sper ca autorităţile din domeniu să rezolve cât mai repede autorizaţiile rămase şi o să vorbesc şi cu premierul pe acest subiect”, a declarat ministrul Cătălin Drulă, pe şantierul A0 în luna mai.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Şi şefa CNAIR, Mariana Ioniţă a făcut astăzi un nou apel pentru autorizarea balastierelor: „Lucrările sunt sub graficul aprobat în contract, antreprenorul motivând întârzierea din cauza lipsei agregatelor. Aceasta poate deveni o problemă pe șantierele noastre, în acest sens facem apel către toate autoritățile implicate în autorizarea balastierelor. Să facem echipă astfel încât sa nu mai ducem lipsă de aceste materiale de construcție ca să nu mai întârziem proiectele. Antreprenorul de pe aceste 2 loturi, s-a angajat să recupereze cât mai curând această întârziere”.

Lucrările pentru lotul 2 cu o lungime de 16 km între Vidra (DJ 401 A) şi DN 6 – Bragadiru au început în vara anului 2020, sunt acum la aproximativ 22%, iar termenul contractual de finalizare este februarie 2023.

Ieri, secretarul de stat în ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu anunţa pe şantierul A0 că lotul 2 va fi deschis circulaţiei în decembrie 2022, înainte de termen şi că lucrările sunt în graficul asumat. Pentru lotul 3, de 16 km între Vidra şi Glina, şantierul a fost deschis în primăvară şi a ajuns la 6,6% stadiu fizic, potrivit raportului CNAIR.

În ceea ce priveşte lotul 3 de pe A0, Bragadiru – Joiţa, cu o lungime de 18 kilometri, constructorul Aktor din Grecia este aşteptat să înceapă „cu adevarat” lucrările în două săptămâni.