Sectorul auto din Europa e prea dependent de Asia și alte zone (președintele Consiliului de Supraveghere al Bosch)

bosch ungaria Sursa foto: Bosch

Sectorul auto din Europa a devenit prea dependent de Asia și alte regiuni pentru componente vitale, cum ar fi semiconductori și celulele bateriei, a declarat Franz Fehrenbach, președintele Consiliului de Supraveghere al Bosch pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Cipurile auto și celulele bateriei au devenit cele mai importante două componente în era vehiculelor electrice și autonome, forțând producătorii de automobile europeni să se bazeze pe furnizorii asiatici, deoarece industria locală a întârziat să își construiască capacități de producție pe continent.

„Da, am devenit prea dependenți de alte regiuni și este nevoie de o schimbare a cursului”, a declarat președintele Consiliului de Supraveghere al Bosch, Franz Fehrenbach, care demisionează la sfârșitul anului. „Cu toate acestea, aceasta nu este vina politicii, ci este legată de optimizarea costurilor în lanțul de aprovizionare”, a spus el. „Industria auto se întreabă încet cum va arăta aprovizionarea cu materii prime, în special pentru celulele bateriei”.

Firmele germane au evidențiat planuri de a recupera controlul, inclusiv Volkswagen, care intenționează să construiască șase fabrici mari de celule de baterii cu parteneri în Europa până în 2030.

Lipsa globală de cipuri pentru automobile a evidențiat problema, determinând Uniunea Europeană să lanseze programe de subvenții pentru a atrage producătorii de cipuri pe continent.

Bosch, cel mai mare furnizor de automobile din lume, a deschis o fabrică de cipuri de un miliard de euro în Germania în acest an, cea mai mare investiție a sa, care va echipa cele mai noi mașini electrice și autonome.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: