Secretar de stat la Transporturi: TRACON începe lucrările pentru modernizarea bulevardului Prelungirea Ghencea în octombrie/ De ce întârzie șantierul pe lotul de un kilometru între Pasajul Domnești și Cartierul Latin

Prelungirea Ghencea Lot 2

Lucrările pentru modernizarea bulevardului Prelungirea Ghencea, lotul dintre Pasajul suprateran de la Domnești și Cartierul Latin (intrarea în București), ar urma să înceapă de-abia în octombrie, la 10 luni de la semnarea contractului de proiectare și execuție, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Oficialul explică întârzierea într-un răspuns pe Facebook invocând necesitatea unui protocol cu Primăria Generală pentru extinderea utilităților: „Mai avem de rezolvat și de semnat un protocol cu primăria Capitalei pentru extinderea unor utilități de către Apa Nova și imediat vom emite Autorizația de Construire. Sper ca in Octombrie sa începem lucrările.”

Constructorul Tracon (România) a depus în luna mai Proiectul Tehnic pentru modernizarea lotului de un kilometru al Bulevardului Prelungirea Ghencea între Pasajul Domnești de pe Centura Capitalei și Cartierul Latin.

,,Lărgirea Prelungirii Ghencea la 4 benzi între Cartierul latin și Pasajul Domnești : proiect ce va contribui la descongestionarea traficului din această zonă prin modernizarea sectorului de drum preluat de CNAIR la 4 benzi, cu piste de biciclete, trotuare, transport public și intersecții semaforizate. In procedură de avizare a Proiectului Tehnic și de emitere a Deciziei de Expropriere.” a transmis Scrioșteanu, în luna mai.

Contractul pentru modernizarea la 4 benzi pe Prelungirea Ghencea (lotul 5) între Pasajul Domnești de pe Centura Capitalei și cartierul Latin a fost semnat pe 5 ianuarie 2024 cu constructorul român Tracon, firma care a finalizat lucrările începute de Straco la Pasajul Domnești. Lucrările de lărgire se fac pentru o lățime cuprinsă între 34 și 41 de metri, dar cu rezervarea unui spațiu de 8 metri pentru viitoarea linie de tramvai. Pe întreg sectorul de un killometru vor fi asigurate cel puțin 4 benzi, fiecare cu o lățime de 3,5 metri, două piste de biciclete 2X1,5 metri, trotuare de 2X3 metri și spațiu verde de 2X1,5 metri. Zona mediană de 8 metri este rezervată liniei de tramvai, arată documentația tehnică pe care a consultat-o Economedia. Între Pasajul Domnești și strada Mărăcineni sunt două stații de autobuz STB.

Contractul pentru modernizarea bulevardului Prelungirea Ghencea (loturile din București) și montare linie de tramvai a fost semnat cu antreprenorul român BogArt, conform Primarului General, Nicușor Dan. Luni, 27 mai a fost deschis la 4 benzi tronsonul dintre stadionul Steaua și Strada Brașov, lucrări efectuate de Primăria Capitalei, prin Trustul de Clădiri Metropolitane.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: