Șapte ore întârziere pentru trenul București-Budapesta, blocat în câmp lângă Brașov. CFR Călători explică ce probleme a avut locomotiva defectă și de ce au trecut atâtea ore până la repornirea trenului

tren cfr calatori

Trenul CFR Călători București-Budapesta va ajunge cu șapte ore întârziere la Budapesta după o defecțiune a locomotivei la Șercaia, în județul Brașov. Locomotiva trenului IR 472 care circula pe ruta București-Curtici-Budapesta s-a defectat în cursul nopții de luni spre marți la ora 22 12 lângă Brașov, pe linia Brașov-Făgăraș.. De la momentul defecțiunii și până la repunerea în circulație (ora 04 30, marți dimineață) au trecut peste șase ore, CFR Călători explicând timpul foarte mare printr-o problemă la suspensia boghiului și limitarea de viteză până în stația Șercaia. Practic, de la defectarea locomotivei și până la repunerea trenului în circulație cu o altă locomotivă, călătorii au așteptat în câmp și de-abia la Sibiu au primit apă.

Precizările actualizate CFR Călători : ,,Trenul IR 472 se află în circulație și continuă călătoria către Budapesta, urmând ca în stația Arad pasagerii să primească apă și produse preambalate. Aceaste măsuri vin în completarea celor adoptate în timpul nopții, măsuri ce au constat printre altele în asigurarea mijloacelor de deplasare a unora dintre călători de la tren la aeroportul din Sibiu, pentru cazurile solicitate și oferirea de apă în stația Sibiu, pasagerilor aflați în tren. Regretăm și cerem scuze călătorilor pentru întârzierea semnificativă produsă. Precizăm că natura defectării apărute la locomotiva ce remorca trenul a fost în zona de suspensie a boghiului. Implicațiile generate de această defectare a condus la necesitatea intervenției de personal tehnic specializat pentru repararea provizorie a locomotivei în vederea deplasării acesteia, în condiții de limitare strictă a vitezei, către stația Șercaia. Reperele orare au fost următoarele:

  • ora 22:12 – înregistrarea și avizarea defecțiunii la locomotiva care remorca trenul IR 472.
  • ora 00:37 – sosirea locomotivei de ajutor în stația Șercaia, îndrumată din stația Brașov.
  • ora 01:23 – retragerea vagoanelor în stația Șercaia, din linia curentă Șercaia – Făgăraș.
  • orele 01:23- 04:20 – intervenția personalului tehnic de specialitate la locomotiva defectă, repararea provizorie și deplasarea acesteia în condiții de siguranța circulației în stația Șercaia.
  • orele 04:20 -4:33- introducerea locomotivei de ajutor la trenul IR 472 și îndrumarea acestuia din stația Șercaia către destinația finală Budapesta, în condiții de siguranță a circulației.”-comunicat CFR Călători.

Primele trenuri noi la CFR Călători/operatori privați ar urma să circule din decembrie 2023. Primul tren produs la facilitatea Alstom din Polonia va fi livrat în iulie-august, va fi testat în poligonul de la Făurei, iar din decembrie va intra în circulație pe linia București – Constanța.

CFR Călători a lansat în licitație trei contracte pentru modernizarea a 55 de locomotive, iar Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cumpără 16 locomotive noi (ofertă Alstom).

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.