Centura municipiului Slatina pe Drumul Expres Craiova – Pitești a fost deschisă circulației joi dimineață, cei 21 de kilometri dintre Balș și Slatina continuând primul tronson (Centura Balș) de 19 kilometri deschis în aprilie. În total sunt 40 de kilometri de drum expres care permit evitarea zonelor critice de la Balș și mai ales Slatina, pe Drumul Național 65 Pitești – Craiova. Prin deschiderea de astăzi, rețeaua de autostrăzi și drumuri expres ajunge la un total de 978 de kilometri și ar putea atinge „borna” simbolică de 1.000 de kilometri cu două condiții: PORR să termine cei 13 kilometri ai lotului 1 pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești (șansele sunt foarte mari, stadiul fizic este de peste 75%) iar Alsim Alarko să deschidă cei 10 kilometri de pe Lotul 2 al Autostrăzii A0 între Jilava și Bragadiru, șantierul fiind la aproximativ 60% (n.r lotul 2 are în total 16 km).
Lucrările pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești sunt oprite și nu se vor termina la sfârșitul anului, conform contractului, a anunțat, în urmă cu o săptămână, premierul Nicolae Ciucă, în județul Olt, după o verificare alături de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a primelor două loturi unde lucrează Tirrena Scavi (Italia) și firmele din grupul UMB. Pe primul lot, Craiova – Robănești (17 km), antreprenorul din Italia are mare întârzieri și probleme financiare, stadiul fizic de execuție fiind de aproximativ 52%. Tirrena Scavi mai are alte două mari șantiere, Centura Timișoara Sud și modernizarea Centurii București Nord între DN 2 și A2, de asemenea proiecte mult întârziate.
UMB lucrează și pe loturile 3 și 4 ale Drumului Expres, la sfârșitul anului viitor urmând să dea în trafic Lotul 3 Valea Mare – Colonești (31 km) și cel mai târziu în 2024 ultimul segment Colonești – Pitești (32 km).