Rușinea de pe Centura Capitalei: CNAIR a desemnat o asociere româno-bulgară pentru modernizarea pasajului Cernica și lărgirea Centurii între DN 2 și A 2, un contract de 90 de milioane de euro

Pasaj Cernica Centura București

Compania de Drumuri a desemnat asocierea româno-bulgară Maristar (Ro) – Hydrostroy (Bg) – Patstroy (Bg) câștigător la licitația pentru modernizarea Centurii București Nord între DN 2 și Autostrada Soarelui, lotul de 11 kilometri care include și Pasajul de la Cernica. Licitația fusese anterior suspendată după ce constructorii au depus foarte multe clarificări (136). Contractul are o valoare de aproximativ 450 de milioane lei și termen de execuție de un an și jumătate, după 6 luni de proiectare.

„Am desemnat astăzi câștigătorul contractului pentru modernizarea sectorului Centurii București cuprins între DN2 și A2! Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD – PATSTROY VDH EAD are la dispoziție 451,16 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni perioada de proiectare și 18 luni durata de execuție) pentru a finaliza lucrările.
Contractul (finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile) prevede lărgirea la 4 benzi a Centurii București (DNCB) pe o lungime de aproximativ 11 km și construcția a 3 noi pasaje:
– pasaj rutier peste DJ301 la Cernica (400 m),
– pasaj rutier peste calea ferată (CF) București – Constanța (124 m),
– pasaj rutier peste calea ferată (CF) București – Oltenița (105 m)”, a anunțat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Noul contract pentru finalizarea Pasajului de la Cernica și lărgirea Centurii București Nord (DNCB) între DN 2 – Afumați și A2 Autostrada Soarelui a fost lansat în achiziție pe 4 ianuarie 2024. Contractul are o valoare cuprinsă între 458 și 540 milioane lei și este finanțat 40% prin Programul Transport 2021-2027. Durata contractului este de 24 de luni, cu 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.

Modernizarea Centurii București Nord ar fi trebuit să fie finalizată încă de acum aproape 10 ani, un contract fiind semnat încă din 2012 cu Tehnologica Radion (avea termen 2015). Contractul cu Tehnologica a fost reziliat în 2015 după insolvența constructorului și oprirea lucrărilor. Lucrările au fost reluate în mai 2020 cu Tirrena Scavi care avea 16 luni pentru execuție pentru lărgire la 4 benzi, execuția pasajului Cernica și dublarea a trei pasaje de pe traseu, însă contractul a fost reziliat în decembrie 2022.

Modernizarea Centurii pe acest sector este un proiect critic pentru tranzitul în zona Capitalei, loturile 3 și 4 ale Autostrăzii București Nord fiind încă în proiectare (contractul cu firma din China), respectiv parțial în execuție cu UMB.

CNAIR a avut nevoie de peste un an pentru expertiza tehnică și proiectul pentru noua licitație. „Obiectul contractului il reprezintaPROIECTARE SI EXECUTIE “Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucuresti, intre A1-DN7 si DN2-A2, Sector DN 2 – A2”, in lungime de aproximativ 11,45 km, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari”, se arată în SEAP.

Pe lângă pasajul de la Cernica, antreprenorul căruia îi va fi atribuit contractul va trebui să facă lucrări de consolidare și lărgire la podurile/pasajele de pe traseu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ecuatia e de nerezolvat.
    Se cunoaste bugetul, distanta dar nu e clar termenul de executie.
    Până scoate avizul de mediu, pâna se face autorizaria , samd trec minimum doi ani.
    Apoi in câți ani se executa 11 km?😶

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.