Rușii de la Avtovaz, controlați de Renault, caută surse alternative de cipuri electronice, de teama sancțiunilor SUA, după ce Rusia a agresat Ucraina

lada Sursa foto: Lada

Producătorul rus de mașini Avtovaz, controlat de Renault, caută să-și asigure aprovizionare alternativă cu cipuri electronice în cazul în care sancțiunile SUA vor reduce livrările către Moscova, a declarat marți directorul executiv al companiei, scrie Reuters.

Guvernele occidentale urmează să anunțe noi sancțiuni împotriva Rusiei. După ce președintele Putin a recunoscut două regiuni separatiste din estul Ucrainei, Casa Albă a anunțat industria sa de cipuri să fie pregătită pentru noi reduceri ale exporturilor către Rusia.

Măsuri similare au fost implementate în timpul Războiului Rece, când Statele Unite și alte națiuni occidentale au menținut sancțiuni tehnologice severe asupra Uniunii Sovietice, limitând creșterea acesteia.

„Desigur că investigăm și posibilități de a găsi alternative în cazul sancțiunilor”, a declarat Nicolas Maure, directorul executiv al Avtovaz, reporterilor din orașul rus Izhevsk.

Maure nu a spus cum Avtovaz, care produce marca Lada, asigură cipuri pentru fabricile sale auto din Rusia. Rusia nu are propria sa producție de cipuri și se bazează pe aprovizionarea din străinătate, inclusiv din China, spun observatorii din industrie.

„Nu înțelegem cum sancțiunile (dacă sunt implementate) ar putea avea un impact asupra industriei, dar sperăm că nu va exista război – va complica situația existentă”, a declarat o sursă pentru Reuters.

Producătorii ruși de mașini, ca și alți producători la nivel global, se luptă să își asigure cipurile pe fondul blocajelor legate de pandemie și a cererii crescute din alte părți.

Vânzările de mașini noi în Rusia sunt prognozate să scadă cu 3,3% în acest an, după ce au pierdut 4,3% în 2021, din cauza penuriei de componente electronice, provocărilor logistice și costurilor mai mari.

Renault, care deține Avtovaz printr-un joint-venture de 69%-32% cu Rostec, urmărește cu atenție criza de securitate din Ucraina, a declarat purtătorul de cuvânt al producătorului francez de automobile Rie Yamaneses, adăugând că este „prematur” să estimeze eventualele sancțiuni.

Avtovaz vinde peste 90% din producția sa la nivel local, a spus Yamane, restul fiind livrat în principal către țările CSI, care includ Moldova, Georgia și Kazahstan. Acesta își aprovizionează aproximativ 80% din componentele sale din Rusia.

Săptămâna trecută, Avtovaz a raportat că vânzările sale în 2021 au crescut cu 10,4%, până la 2,85 miliarde de euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: