România depășește „borna” 100 de kilometri de Autostradă și Drum Expres inaugurați în 2024 / Ozaltin aduce primii kilometri de drum rapid din Dolj

drum expres craiova pitesti DEx 12 Sursa foto: Facebook/Cristian Pistol

România va depăși săptămâna aceasta „borna” 100 de kilometri de Autostradă și Drum Expres care se deschid circulației în 2024. Inaugurarea lotului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești este anunțată pentru finalul săptămânii și va aduce primii kilometri de drum rapid din județul Dolj (Lotul 1 Craiova – Robănești are aproape 18 kilometri). Potrivit datelor oficiale, de la începutul anului și până acum au fost deschiși 89 de kilometri de drum de mare viteză, dar în realitate, sunt 82 de kilometri pentru că lotul 1 al Autostrăzii Buzău – Focșani a fost calculat la 4,6 kilometri, deși nu este complet deschis, iar Drumul Expres Oradea – Borș II nu are 19 kilometri la acest profil pe toată lungimea.

Alături de reușita UMB, care a deschis înainte de termen lotul 2 al Autostrăzii Buzău – Focșani (31 km), o altă performanță este a asocierii Ozaltin (Turcia) – StradeBauunternehmung/MineralPort care a început lucrările între Craiova și Robănești în toamna anului trecut (șantier preluat la aproximativ 55% de la Tirrena Scavi), iar după un început neconvingător a recuperat și reușește una dintre surprizele anului. Astfel, joi, prin deschiderea primului lot al DEx 12, conform oficialilor din Transporturi, România va avea 107 kilometri de drum de mare viteză (100 km pe calcule reale, la profil). Ozaltin este și constructorului celor două viaducte de aproape 3 kilometri pe Autostrada Transilvania, iar mobilizarea de pe DEx 12 este foarte importantă pentru realizarea viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, un contract foarte dificil.

VIDEO Marius Patrulescu DEx Craiova – Pitești Lot 1:

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Tot la finalul săptămânii, CNAIR dorește deschiderea parțială și a lotului 4, de la Colonești (Olt), nod rutier cu lot 3 la Broșteni (Argeș), legătura la DN 65 Albota – Pitești. De la Broșteni, la nodul rutier cu Autostrada A1 București – Pitești mai lipsesc 12 kilometri, prin urmare, deși promisă pentru 2023 și 2024, legătura „completă” Craiova – București – Constanța nu poate fi realizată în lipsa nodului rutier de la A1 și a lotului 3 de pe Autostrada București Sud (Lot Aktor estimat pentru aprilie 2025). Astfel, de 1 Decembrie, ziua Națională a României, vor fi 127 de kilometri de Autostradă și Drum Expres inaugurați în 2024.

Ce s-ar mai putea deschide până la finalul anului

Autostrada A1 București – Pitești: 15 kilometri Bascov – nod Băiculești, 20 decembrie 2024, termen pe care l-a avansat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.

Autostrada Ploiești – Buzău: 49 de kilometri pe loturile Pizzarotti – Retter și Coni – Trace

Autostrada Buzău – Focșani: 36 kilometri, lotul 3 UMB.

Așadar în varinta promisă (dar destul de optimistă pentru că depinde foarte mult de vremea din decembrie), s-ar mai putea deschide încă 100 de kilometri de Autostradă, acesta fiind adevăratul record în transporturi (2013, ultimul an cu peste 100 de kilometri inaugurați). Pe de altă parte, după deschiderea celor 38 de kilometri de pe DEx12, Ministerul Transporturilor poate rata toate cele trei inaugurări mai sus menționate.

Ce s-a promis și nu s-a deschis

Promis pentru 2023 și apoi pentru aprilie, septembrie și noiembrie 2024, lotul trei al Autostrăzii A0 București Sud (lotul Aktor) nu mai are nicio șansă pentru deschidere până la finalul anului, deși Ministerul Transporturilor l-a descris drept cel mai important pentru 2024 pentru a asigura legătura A1 București – Pitești cu A2 București – Constanța.

Nu se poate deschide anul acesta nici Drumul Expres Brăila – Galați (10 km) nici Drumul Expres Tureni – A3 (5 km).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Chiar dacă ar fi gata podul peste râul Buzău , lotul 1 din Buzău – Focșani nu poate fi complet deschis deoarece se termină in câmp , lotul 3 executat de Nurol nefiind terminat. UMB lucrează la acest pod , probabil in viitorul apropiat va fi gata și apoi va fi , așa cum se spune , expoziție in aer liber.
    In rest , numai de bine.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.