Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, acuză Blue Air de dezinformare în privința zborurilor speciale Tarom pentru repatrierea românilor blocați pe aeroporturi despre care compania a susținut că le-a organizat și le plătește, într-o reacție oficială în urma unui comunicat al operatorului privat.
„Condamn modul iresponsabil în care compania Blue Air a înțeles să dezinformeze opinia publică asumându-și nejustificat eforturile companiei de stat TAROM și ale autorităților române. Compania Blue Air trebuie să își schimbe rapid conduita și să își ceară iertare de la miile de cetățeni români abandonați brusc pe aeroporturi. Precizez că transportul cetățenilor abandonați a fost asigurat exclusiv de compania de stat TAROM, care a operat într-un timp record cursele speciale pentru repatrierea pasagerilor. De asemenea, compania Blue Air trebuie să își ceară scuze de la contribuabilii români din banii cărora statul a alocat rapid 5 milioane de lei, destinați curselor speciale. Totul în condițiile în care Blue Air nu și-a plătit datoriile către bugetul de stat. Întreaga societate a fost nevoită astfel să suporte noi costuri – efecte ale incapacității manageriale ale Blue Air”, a transmis Grindeanu.
Știrea inițială:
Blue Air susține că cele trei curse speciale Tel Aviv, Heraklion și Larnaca) sunt, de fapt, curse ale companiei cu avioane închiriate de la Tarom, implicit și costurile aferente pe care le-a suportat operatorul privat, poziție pe care Ministerul Transporturilor o respinge, autoritățile arătând că, în fapt, costurile sunt suportate de la bugetul de stat.
Joi seară, Blue Air a transmis, într-o precizare de presă, explicații privind imposibilitatea de a relua cursele și a anunțat că zborurile speciale sunt efectuate prin eforturile companiei și cu „ajutorul Tarom”.
„În ultimele 20 de ore, compania reușește să oprească 3 zboruri și să aducă acasă cu ajutorul companiei Tarom aproape 450 de pasageri din Tel Aviv, diseara Heraklion (Creta), urmând și Larnaca toate către București”, potrivit companiei.
Ce a transmis ministrul Grindeanu: „După decizia discutabilă Blue Air care a venit rapid am hotărât să facem cursa de Tel Aviv. Nu e simplu. Tarom trebuie să-și respecte orarul curselor sale, cu resurse limitate și, peste aceasta trebuie să găsească echipaje, avioane și înțelegere în aeroporturile unde trebuie să ajungă. Le mulțumesc, din nou celor de la Tarom. Îi îndemn pe toți pasagerii păgubiți de Blue Air să depună cerere de despăgubire conform Regulamentului European, dar să încerce să-și găsească și alte variante de a veni înspre casă pentru că nu tot timpul Tarom poate găsi echipaj, avion și înțelegere în aeroportul respectiv”.