Rezident, companie care închiriază apartamente în regim hotelier, venituri în creștere cu 23% față de 2020

Alexandra Bogatu Rezident 1 Alexndra Bogatu Sursa foto: Rezident

Familiile cu copii și turiștii străini au fost principalii clienți, în sezonul estival 2021, ai Rezident, companie care oferă spre închiriere apartamente în regim hotelier în București, Eforie Nord și Predeal. Gradul de ocupare pe litoral a fost de 60%, per ansamblu, cu un vârf de 97% în luna august. La București, turiști străini din Israel, Italia ori Spania au stat, în medie, două zile în apartamentele Rezident.

În paralel cu închirierea către turiști, compania a oferit în acest an și contracte pe termen lung pentru o parte din apartamentele deținute la București, în formula hibrid oferta fiind acoperită de studenți și tineri profesioniști.

Rezident încheie anul cu venituri în creștere cu 23% față de 2020 și un plus de șapte apartamente în regim hotelier. Pentru 2022, compania urmărește creșterea portofoliului prin trei metode: construcție proprie, achiziție în zonele de interes și preluare în management.

Apartamentele de două camere de pe litoral sunt căutate în primul rând de familii cu copii, dar și grupuri de prieteni, datorită dotărilor și serviciilor oferite, de la bucătărie complet utilată la check in digital, recepție online 24/7, servicii de curățenie și curățătorie, parcare, șezlonguri pe plaja din apropiere.

“Apartamentele de la Eforie Nord sunt considerate casa de la mare de cei care le închiriază pentru vacanță. Gătesc constant, nu numai pentru micul dejun, primesc vizitele prietenilor, se relaxează pe terasă, apreciază confortul diferit de cel hotelier”, declară Alexandra Bogatu, fondatorul Rezident.

În vara 2021, rezervările au fost făcute din timp, cu o lună înainte, spre deosebire de 2020, când apartamentele se ocupau cu numai câteva zile înainte. Jumătate dintre închirieri au fost plătite și cu vouchere de vacanță. La Rezident, sezonul a început în 27 aprilie și s-a terminat pe 4 octombrie, cu un grad de ocupare de 60% per total, însă lunile cele mai pline au fost iulie (95% grad de ocupare), august (97%) și septembrie (71%). Turiștii au stat, în medie, 3,85 zile, tariful mediu pentru o noapte de cazare fiind de 531 de lei, de la 504 lei/noapte anul trecut.

“A fost un sezon bun pentru noi, cu rezervări făcute din timp și grad mare de ocupare. Jumătate dintre rezervări au venit direct, fiind clienții noștri de mai multe sezoane, 40% au venit prin booking și 10% de la agențiile de turism cu care colaborăm”, precizează Alexandra Bogatu

La București, Rezident a primit mai mulți turiști străini din Israel, Italia, Spania, ori români din diaspora veniți pentru vacanță, în iulie și august, care au stat 2-4 nopți, în timp ce clienții de business travel s-au redus considerabil în comparație cu 2019. Gradul de ocupare e de 51% din ianuarie până la finalul lunii octombrie, mai mare față de anul trecut. Cele mai solicitate luni au fost iulie (cu un grad de ocupare de 84% și mai mult de două nopți rezervate), august (86%), septembrie (85%). Booking a generat 80% din rezervări, 20% fiind clienți Rezident. Tariful mediu de închiriere a fost de 184 de lei/noapte în 2021.

Aceleași servicii oferite de companie tuturor clienților sunt folosite diferit la București. Dacă pe litoral turiștii își doresc o interacțiune cu reprezentanții Rezident, clientul de București face check in online, folosește biroul din apartament, internetul, comandă micul dejun, apelează la concierge pentru recomandări.

“Nu ne întâlnim cu clienții de București. Sunt genul de persoane pentru care check in-ul automatizat e un plus, care folosesc bucătăria numai pentru cafea și care sună la concierge să obțină o informație despre ce să viziteze în centrul orașului și unde să mănânce, nu neapărat pentru o rezervare. Anul acesta întrebarea frecventă a fost unde se pot testa și unde găsesc o farmacie în proximitatea apartamentelor”, precizează fondatorul Rezident.

Într-un an atipic din cauza pandemiei, Rezident găzduiește și studenți și tineri profesioniști pe termen lung. Contractele au o durată de 10-12 luni, cu o chirie lunară începând de la 350 de euro. “Am ajuns la formula hibrid când ne-am dat seama cât de mare e cererea pentru cazări pe termen lung în centrul Bucureștiului, la un preț foarte avantajos, peste care oaspetele își poate adăuga orice serviciu dorește din gama pe care o oferim, de la curățenie la spălătorie, parcare. În 2021, mai mult de jumătate dintre apartamentele noastre au oaspeți cazați pe termen lung”, declară Alexandra Bogatu

Înființată în urmă cu cinci ani, compania Rezident  a pornit inițial cu trei apartamente în centrul Bucureștiului și s-a extins la 39 în prezent: 27 în București, 11 la Eforie Nord și unul la Predeal, investiția realizată până acum fiind de 1,8 milioane de euro. Apartamentele sunt oferite spre închiere pentru perioada dorită de clienți, împreună cu o gamă de servicii hoteliere, în mare parte digitalizate. Business-ul a fost fondat de Alexandra Bogatu din dorința de a oferi oaspeților o casă provizorie cu confortul propriei locuințe.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: